Effnetplattformen AB (publ): BOKSLUTSKOMMUNIKÉ Proforma Januari - december 2014

Luleå, 30 januari 2015

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ

Proforma 2014
  • Koncernens operativa verksamhet bedrivs i det under oktober förvärvade dotterbolaget Effnet AB. För att ge en bättre bild av koncernens intjäningsförmåga redovisas i denna rapport även proformasiffror för åren 2010 - 2013 samt helåret 2014.

• Koncernens omsättning proforma för helåret uppgick till MSEK 7,6 (6,0) en ökning med 27 procent.

• Rörelseresultatet proforma för helåret var MSEK 2,9 (2,0) en ökning med 45 procent.

• Kassaflödet från den löpande verksamheten proforma för helåret uppgick till MSEK 2,5 (1,3) eller SEK 0,50 (0,25) per aktie.
Delårsrapport januari - december 2014
  • Koncernen bildades under fjärde kvartalet 2014 varför resultaträkning och kassaflöde omfattar endast denna period. Den formella delen av rapporten omfattar därmed endast sista kvartalet samt balansräkning per sista december.

• Koncernens omsättning för kvartalet uppgick till MSEK 0,6 eller SEK 0,12 per aktie.

• Rörelseresultatet var MSEK -0,8. Nettoresultatet uppgick till MSEK -0,7 eller SEK -0,12 per aktie.

• Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till MSEK -0,6 eller SEK -0,11 per aktie.

• Koncernens likvida medel uppgick vid periodens slut till MSEK 10,4 vilket motsvarar SEK 2,02 per aktie.

• Eget kapital uppgick vid periodens utgång till MSEK 8,1 eller SEK 1,56 per aktie. Koncernens soliditet uppgick till 76 procent.

• Styrelsen kommer att föreslå årsstämman att ingen utdelning lämnas.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Aniruddha Kulkarni, Verkställande direktör, aniruddha.kulkarni@effnet.com, +46 (0)920 60918 alt. +46 (0)72 930 2545
Sten Sundén, Finanschef, sten.sunden@effnet.com, +46 (0)706 59 83 56
eller besök bolagets hemsida: www.effnetplattformen.se

Om Effnetplattformen AB (publ)

Effnetplattformen AB (publ) handlas på NASDAQ OMX NORDIC First North (symbol EFFN). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). Effnetplattformen AB (publ) är moderbolag i en koncern med verksamhet inom avancerad digital kommunikation. Koncernen har för närvarande dotterbolaget Effnet AB.  För mer information om Effnetplattformen AB, besök www.effnetplattformen.se.

Effnet AB

Effnet AB utvecklar och säljer programvarufamiljen Effnet Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten i IP-trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. För mer information om Effnet AB och om dess produkter för IP Header Compression (IPHC) och Robust Header Compression (ROHC), besök www.effnet.com.

Bokslutskommunike Effnetplattformen AB 2014