Stendörren Fastigheter emitterar framgångsrikt ett obligationslån om 575 MSEK

12 februari 2015

Stendörren Fastigheter emitterar framgångsrikt ett obligationslån om 575 MSEK

Stendörren Fastigheter AB (publ) har emitterat ett icke säkerställt treårigt obligationslån om 575 MSEK inom ett rambelopp om 750 MSEK. Obligationslånet löper till 2018 med en rörlig ränta om STIBOR 3M + 5,00 procentenheter. Investerarintresset för obligationslånet var mycket starkt och emissionen övertecknades trots en utökning av indikerad volym. Utländska investerare utgjorde ca 40 procent av volymen och totalt deltog över 80 investerare i emissionen.

”Genom obligationsemissionen så stärker vi Stendörren Fastigheters finansiella ställning och öppnar en ny finansieringskälla för bolaget. Vi är mycket nöjda över det stora förtroende investerarna har visat oss och det faktum att vi attraherat så stort intresse från utländska investerare.” – Fredrik Brodin, VD Stendörren Fastigheter

Emissionslikviden ska användas för att finansiera delar av de förvärv om totalt ca 3 000 MSEK som Stendörren Fastigheter har slutit avtal om och avser tillträda under första kvartalet 2015. Stendörren Fastigheter kommer att notera obligationslånet på NASDAQ Stockholm inom sex månader.

ABG Sundal Collier har varit finansiell rådgivare och Vinge har varit juridisk rådgivare till Stendörren Fastigheter.

För ytterligare information, vänligen kontakta VD Fredrik Brodin (08 – 121 317 01).

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager- och lätta industrifastigheter. Stendörren är noterat på First North (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com).

Stendörren PM 12 feb 2015.pdf