Forhandlinger om overtagelse af Audika

Selskabsmeddelelse nr. 2015-01                                    17. februar 2015

William Demant indleder eksklusivforhandlinger om køb af aktiemajoriteten i Audika, den førende udbyder af hearing care-ydelser i Frankrig

William Demant har i dag meddelt, at selskabet har indledt eksklusivforhandlinger med henblik på at købe 53,9 % af aktiekapitalen i Audika Group SA (Audika) af majoritetsaktionæren Holton SAS til en pris på EUR 17,78 pr. aktie.

Hvis transaktionen går igennem som forventet, skal William Demant i henhold til fransk lovgivning omkring virksomhedsovertagelse afgive et pligtmæssigt tilbud på køb af de resterende 46,1 % af aktiekapitalen i Audika. Med en pris på EUR 17,78 pr. aktie, som svarer til en overkurs på ca. 32 % i forhold til den senest noterede aktiekurs på Euronext Paris og en overkurs på ca. 46 % i forhold til Audikas vægtede gennemsnitlige aktiekurs over de seneste tre måneder.

Audika, hvis hovedkvarter ligger i Paris i Frankrig, er den ledende franske udbyder af hearing care-ydelser med mere end 460 butikker spredt over hele Frankrig. I 2014 havde Audika som meddelt den 19. januar 2015 en omsætning på EUR 98,7 mio. På nuværende tidspunkt har Audika endnu ikke fremlagt resultatet for 2014, men disse oplysninger vil være tilgængelige, når Audika som ventet offentliggør resultatet for 2014 den 16. marts 2015.

William Demants plan om at opkøbe Audika sker i naturlig forlængelse af det samarbejde, der allerede eksisterer mellem de to virksomheder. William Demant har således i årtier leveret høreapparater til Audika, og ud fra en antagelse om, at opkøbet bliver en realitet, vil samarbejdet  blive styrket yderligere. Vi har stor tiltro til Audikas strategi, markedsposition og ledelsesteam, og vi forventer, at den nuværende ledelse, som også omfatter de to bestyrelsesformænd og grundlæggere, Alain Tonnard og Jean-Claude Tonnard, fortsætter i selskabet efter overtagelsen.

Audika vil i henhold til fransk lovgivning nu igangsætte en høringsproces i samarbejde med de relevante medarbejderrepræsentanter. Derudover skal købet af aktiemajoriteten i Audika godkendes af de franske konkurrencemyndigheder. Hvad angår timing, så forventer vi, at det pligtmæssige tilbud om køb af aktier er gennemført tidligst i juni 2015 eller mere sandsynligt i andet halvår af 2015.

William Demants rådgivere i forbindelse med denne transaktion er Moelis & Company og Latham & Watkins.

William Demant arrangerer en telekonference for analytikere og investorer i dag, tirsdag den 17. februar 2015 kl. 9.30 CET. Telekonferencen vil foregå på engelsk. Den præsentation, der vil blive anvendt i forbindelse med telekonferencen, vil være tilgængelig på www.demant.com, kort før konferencen starter. En optagelse af telekonferencen vil efterfølgende blive uploadet på vores hjemmeside. Dial-in og password til telekonferencen kan fås ved at sende en mail til william@demant.com.

I henhold til vores finanskalender offentliggør William Demant sin Årsrapport 2014 torsdag den 26. februar 2015. Indtil da vil vi ikke være i stand til at kommentere på koncernens aktuelle driftsmæssige og finansielle performance.

¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨

Yderligere information:                                                    Øvrige kontaktpersoner:

Niels Jacobsen, adm. direktør                                         Stefan Ingildsen, SVP Finance

Telefon +45 3917 7300                                                    Søren B. Andersson, VP Investor Relations

www.demant.com                                                            Rasmus Sørensen, IR Officer

2015-01 Forhandlinger om overtagelse af Audika.pdf