Återupptagen gasproduktion i källan Gonsulin#1, Louisiana

Gonsulin#1 i Lousiana borrades under senare delen av 2013. Vid borrningen visade sig källan, förutom olja, också innehålla en del gas.

Under Q2 2014 tappade Gonsulin#1 trycket och produktionen upphörde. I böckerna har Ginger Oil därför skrivit ner värdet av denna källa.

När källan borrades fanns en zon något högre upp, som även påvisade gas. Under Q4-14 bearbetades den nya zonen med lyckat resultat, varpå Gonsulinkällan åter sattes i produktion.

Idag producerar Gonsulin#1 1000 MCF gas samt 30 fat olja/dag, att jämföras med produktionen ur den tidigare zonen på 600 MCF gas/dag, samt 10 fat olja/dag.

Ginger har i Gonsulin#1 (WI 6,3%) (NRI 6,7%).

2015-02-18

Åke Andersson
VD Ginger Oil AB

Information lämnas av:
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
+46705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-02-18.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, Arkansas, Louisiana, Wyoming och Alabama. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North, med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

gingeroil_press_150218.pdf