Framflyttning av rapportdatum för Ginger Oil

Bokslutskommuniké 2014, delårsrapport Q4 2014
Styrelsen för Ginger Oil AB har beslutat senarelägga offentliggörandet av Boksluts- kommuniké 2014 och delårsrapport Q4 2014 som avsågs offentliggöras måndagen den 23 februari. Nytt datum för publicering av rapporten blir fredagen den 6 mars.

Orsaken är en sent inkommen reservrapport avseende P2 reserverna i oljefältet Horst. Detta påverkar rapporten i sådan omfattning att styrelsen vill ge sig mer tid utvärdera de konsekvenser det medför, dels på rapporten, men även på finansieringen av bolagets verksamhet.
Styrelsen för Ginger Oil AB, beklagar att informationen om det framflyttade rapportdatumet kommit så sent, men gör ändå bedömningen att det är viktigt för att ge marknaden en så korrekt bild av bolaget som är möjligt.

2015-02-20

Åke Andersson
VD Ginger Oil AB

Information lämnas av
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
+46705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-02-20.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

gingeroil_press_150220.pdf