Meddelelse om midlertidigt resultat af Købstilbuddet af 14. januar 2015

DETTE ER IKKE EN MEDDELELSE I MEDFØR AF TILBUDSBEKENDTGØRELSEN (§21,3). DENNE MEDDELELSE ER ALENE EN MIDLERTIDIG MEDDELELSE, DER INDEHOLDER INFORMATIONER, SOM VIL BLIVE AFGIVET TIL AKTIONÆRERNE I A/S NØRRESUNDBY BANK PÅ DEN EKSTRAORDINÆRE GENERALFORSAMLING DEN 26. FEBRUAR 2015

AKTIONÆRER OPFORDRES TIL AT AFVENTE NORDJYSKE BANK A/S' MEDDELELSE OM KØBSTILBUDDET DER OFFENTLIGGØRES I OVERENSSTEMMELSE MED OG INDEN FRISTEN I KØBSTILBUDDET

Meddelelse om midlertidigt resultat af Købstilbuddet af 14. januar 2015

Midlertidig optælling af antal tilsagn af accept repræsenterer mere end 90 %

Den 14. januar afgav Nordjyske Bank A/S ("Tilbudsgiver" eller "Nordjyske Bank") et frivilligt anbefalet offentligt købstilbud ("Købstilbuddet") til aktionærerne i A/S Nørresundby Bank ("Nørresundby Bank") i henhold til vilkårene og betingelserne i tilbudsdokumentet ("Tilbudsdokumentet") offentliggjort samme dato.

Udtryk, der ikke er defineret i denne meddelelse, har den betydning, der fremgår af Tilbudsdokumentet.

Købstilbuddet indeholder følgende Betingelser, der skal være opfyldt på tidspunktet for Købstilbuddets afslutning, for at Købstilbuddet er endeligt:

1. at bestyrelsen for Nørresundby Bank ikke har tilbagekaldt eller ændret Redegørelsen af Købstilbuddet,
  2. at der, inden resultatet af Købstilbuddet er offentliggjort, vedtages ændringer i Nørresundby Bank Vedtægterne, således at stemmeloftet i Nørresundby Bank Vedtægternes § 10, stk. 2 ophæves, samt at der ikke vedtages eller planlægges at vedtage andre ændringer af Nørresundby Bank Vedtægterne i perioden, indtil Købstilbuddet er Gennemført,
  3. at Nordjyske Bank ejer eller har modtaget tilsagn om accept af Købstilbuddet fra Nørresundby Bank Aktionærer, der repræsenterer mere end 90 % af Nørresundby Banks aktiekapital og stemmerettigheder (fraregnet Nørresundby Banks beholdning af egne aktier),
  4. opnåelse af alle nødvendige tilladelser fra Finanstilsynet og konkurrencemyndighederne,
  5. at Nørresundby Bank ikke i perioden, indtil Købstilbuddet er Gennemført, udsteder eller beslutter at udstede nye aktier eller øvrige finansielle instrumenter, der kan konverteres til aktier i Nørresundby Bank, udbetaler udbytte eller foretager andre udlodninger,
  6. at Nørresundby Bank ikke i Tilbudsperioden gennemfører eller indgår væsentlige transaktioner (forstået som svarende til mere end 5 % af Nørresundby Banks samlede aktiver), og
  7. at der ikke i perioden, fra Købstilbuddets fremsættelse og indtil resultatet af Købstilbuddet er offentliggjort, er indtrådt nogen Væsentlig Negativ Begivenhed (som defineret i Tilbudsdokumentets punkt 7.2), og at Nørresundby Bank ikke i denne periode har offentliggjort oplysninger med et indhold, som udgør en Væsentlig Negativ Begivenhed.

Tidspunktet for Købstilbuddets afslutning er ikke indtruffet på tidspunktet for denne meddelelse, og betingelserne gælder - i det omfang de ikke allerede er opfyldt som beskrevet nedenfor, indtil Nordjyske Bank udsender meddelelse om Købstilbuddets frafald, forlængelse eller afslutning.

Vedrørende Betingelse nr. 3 om antal accepter

En midlertidig og ikke bindende optælling af antal tilsagn om accept af Købstilbuddet fra Nørresundby Bank Aktionærer viser, at Nordjyske Bank ejer eller har modtaget tilsagn om accept af Købstilbuddet fra Nørresundby Bank Aktionærer, der repræsenterer mere end 90 % af Nørresundby Banks aktiekapital og stemmerettigheder (fraregnet Nørresundby Banks beholdning af egne aktier og forudsat at betingelse nr. 2 opfyldes). Optællingen er endnu ikke afsluttet og det endelige acceptniveau vil blive offentliggjort inden kl. 12 i morgen den 27. februar 2015 i forbindelse med offentliggørelsen af Nordjyske Banks meddelelse om Købstilbuddets frafald, forlængelse eller afslutning.

Vedrørende øvrige Betingelser med undtagelse af Betingelse nr. 2 og Betingelse nr. 7

Det kan konstateres, at alle øvrige Betingelser med foreløbig undtagelse af Betingelse nr. 2 og Betingelse nr. 7 er opfyldt. For yderligere oplysninger om visse af disse Betingelsers opfyldelse henvises der til Nordjyske Banks selskabsmeddelelse af 30. januar 2015 vedrørende Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af Nordjyske Banks erhvervelse af enekontrol med Nørresundby Bank og selskabsmeddelelse af 6. februar 2015 vedrørende Finanstilsynets godkendelse af Nordjyske Banks erhvervelse af en kvalificeret andel af Nørresundby Bank.

Vedrørende Betingelse nr. 2

Købstilbuddets endelighed er betinget af, at der inden den 27. februar 2015 kl. 12.00, vedtages ændringer i Nørresundby Bank Vedtægterne, således at stemmeloftet i Nørresundby Bank Vedtægternes § 10, stk. 2 ophæves, samt at der ikke vedtages eller planlægges at vedtage andre ændringer af Nørresundby Bank Vedtægterne i perioden, indtil Købstilbuddet er Gennemført.

På Nørresundby Banks ekstraordinære generalforsamling den. 26. februar 2015 fremsættes der forslag fra bestyrelsen i Nørresundby Bank om ophævelse af stemmeloftet. alene betinget af Købstilbuddets endelige gennemførelse. Generalforsamlingen starter kl. 19.00.

Såfremt at Betingelse nr. 2 opfyldes på den ekstraordinære generalforsamling i Nørresundby Bank senere i dag, og forudsat at der ikke indtræder en Væsentlig Negativ Begivenhed som anført i Betingelse nr. 7, forventer Nordjyske Bank i morgen den 27. februar 2015 inden kl. 12.00 at erklære Købstilbuddet for ubetinget og endeligt under forudsætning af, at alle betingelser er opfyldt på dette tidspunkt. I forbindelse med denne meddelelse vil Nordjyske Bank endvidere oplyse det endelige antal af accepter.

Fusion af Nordjyske Bank og Nørresundby Bank

Tilbudsdokumentets punkt 2.4.9 indeholder følgende beskrivelse af Nordjyske Banks planer for sammenlægning med Nørresundby Bank.

"Efter Gennemførelsen af Købstilbuddet og en tvangsindløsning påtænkes det at fusionere Nordjyske Bank og Nørresundby Bank med Nordjyske Bank A/S som det fortsættende selskab. Nordjyske Bank forbeholder sig endvidere som et alternativ retten til at gennemføre en fusion i umiddelbar forlængelse af Købstilbuddets Gennemførelse uden forudgående tvangsindløsning."

Nordjyske Banks planer for sammenlægning med Nørresundby Bank er nu endeligt besluttet, idet Nordjyske Bank ønsker at gennemføre en fusion med Nørresundby Bank i umiddelbar forlængelse af Købstilbuddets Gennemførelse uden forudgående tvangsindløsning, såfremt Købstilbuddet erklæres endeligt og ubetinget. Nordjyske Bank vil blive det fortsættende selskab i fusionen, og Nørresundby Bank vil i konsekvens af fusionens gennemførelse ophøre med at eksistere, og alle aktiver og forpligtelser, herunder samtlige medarbejdere, i Nørresundby Bank vil som helhed blive overdraget til den fortsættende bank.

Såfremt Købstilbuddet erklæres endeligt og ubetinget forventer bestyrelserne i Nordjyske Bank og Nørresundby Bank således at underskrive en fælles fusionsplan og -redegørelse den 1. marts 2015, og det forventes, at Erhvervsstyrelsen vil offentliggøre modtagelsen af denne fælles fusionsplan og -redegørelse samt vurderingsmændenes udtalelse om kreditorernes stilling den 2. marts 2015

Vederlaget i fusionen vil svare til vederlaget i Købstilbuddet, således at hver aktie a nominelt kr. 10 i Nørresundby Bank (det ophørende selskab) vil blive vederlagt med én aktie a nominelt kr. 10 i Nordjyske Bank og en kontantbetaling på kr. 335.

Nordjyske Bank forventes at offentliggøre en udvidet selskabsmeddelelse indeholdende de oplysninger, der kræves i et prospekt, den 2. marts 2015.

Fusionens vedtagelse vil blive behandlet på generalforsamlinger i Nordjyske Bank og Nørresundby Bank den 31. marts 2015.

Yderligere oplysninger

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan ske til bankdirektør Claus Andersen på telefon nr. +45 9633 5121.

Hans Jørgen Kaptain Claus Andersen
formand for bestyrelsen bankdirektør