Ytterligare framflyttning av rapportdatum för Ginger Oils Bokslutskommuniké 2014, delårsrapport Q4 2014

Styrelsen för Ginger Oil AB har beslutat ytterligare senarelägga offentliggörandet av Bokslutskommuniké 2014 och delårsrapport Q4 2014, som avsågs offentliggöras måndagen den 23 februari och med nytt datum för publicering idag den 6 mars.

Styrelsen för Ginger Oil AB har beslutat att ny dag för offentliggörandet blir den 9 mars 2015 kl 09.00

Orsaken är en sent inkommen reservrapport avseende P2 reserverna i oljefältet Horst. Viss annan information som är en konsekvens av det är också nödvändig att inhämta för att marknaden skall få en rättvisande kommuniké.

Styrelsen för Ginger Oil AB, beklagar att vi återigen ser det som nödvändigt att flytta fram rapportdatumet och att denna information kommit så sent, men gör åter bedömningen att det är viktigt, att ge marknaden en korrekt bild av bolaget.

2015-03-06

Åke Andersson
VD Ginger Oil AB

Information lämnas av:
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
+46705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-03-06.pdf

Om Ginger Oil

Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North, med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

gingeroil_press_150306.pdf