Resultat af generalforsamling i Jutlander Bank A/S

Den 11. marts 2015 afholdtes generalforsamling i Jutlander Bank A/S i Hobro Idrætscenter, Hobro.

Bestyrelsens beretning og årsrapporten for 2014 samt forslag til fordeling af overskud blev godkendt. Det blev besluttet, at udbetale udbytte svarende til kr. 2,50 pr. aktie.

Lønpolitik for Jutlander Bank A/S blev godkendt.

Bestyrelsens fremlagde forslag om ændring af bankens vedtægter.

Forslagene indebar:

• Tilretning af størrelsen af bankens sparekassereserve som følge af dagsværdireguleringer.
  • Reduktion af repræsentantskabet til 75 medlemmer frem mod den ordinære generalforsamling i 2018 ændres, således at repræsentantskabet fra og med den ordinære generalforsamling 2018 består af 103 medlemmer. 62 medlemmer vælges af generalforsamlingen og 36 medlemmer vælges på aktionærmøder, herunder 2 medlemmer i en ny Randers-kreds. Samtidig foreslog bestyrelsen, at Fonden for Sparekassen Himmerlands og Sparekassen Hobro Fondens udpegelse af repræsentantskabsmedlemmer fremover ikke behøver at ske forskudt, således fondene kan udpege alle 5 repræsentantskabsmedlemmer samtidig.
  • Optagelse af Jutlander Bank Leasing A/S som binavn for banken.

Bestyrelsen fremlagde endvidere forslag, om at advokat Bo Holse bemyndigedes til at anmelde anmeldelsespligtige beslutninger truffet af generalforsamlingen til Erhvervsstyrelsen.

Forslag om ændring af bankens vedtægter samt forslag om bemyndigelse til advokat Bo Holse blev vedtaget af generalforsamlingen.

Der blev valgt 21 medlemmer til repræsentantskabet. Navnene offentliggøres senere.

Generalforsamlingen valgte PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som ny revisor for Jutlander Bank A/S.

Forslag om, at generalforsamlingen i overensstemmelse med selskabslovens § 198  bemyndiger bestyrelsen, til i tiden indtil næste ordinære generalforsamling, mod vederlag at lade selskabet erhverve egne aktier til eje eller pant med op til 10 % af bankens aktiekapital, blev vedtaget.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rette til undertegnede på telefon 9657 5800.

Jutlander Bank A/S

Per Sønderup