Fördelning av anskaffningsutgift avseende Stendörren Fastigheter AB:s utdelning av aktierna i Effnetplattformen AB

Stendörren Fastigheter AB (fd. Header Compression Sweden Holding AB) genomförde 2014 en utdelning av aktierna i Effnetplattformen AB. Avstämningsdag var den 7 november 2014.

Skatteverket har publicerat information om fördelning av anskaffningsutgiften med tillämpning av den s.k. Lex Asea. Informationen har publicerats i form av ett allmänt råd SKV A 2015:06 och ett meddelande SKV M 2015:03. Informationen anger att av anskaffningsutgiften för aktier i Stendörren Fastigheter AB bör 53 procent hänföras till dessa aktier och 47 procent till erhållna aktier i Effnetplattformen AB.

För närmare information hänvisas till Skatteverkets ovan angivna allmänna råd och meddelande som finns tillgängliga på Stendörren Fastigheter AB:s hemsida och på Skatteverkets hemsida www.skatteverket.se.

För ytterligare information kontakta

Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager och lättindustri. Stendörren är noterat på First North, Nasdaq Stockholm (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se

Pressmeddelande 20150319.pdf