Magnus Stuart ny VD i Ginger Oil

Magnus Stuart har ingått i Ginger Oil AB styrelse sedan 2012 och var dessförinnan Bolagets VD mellan 2008 och 2012. Magnus Stuart är bergsingenjör och civilekonom och har en bred erfarenhet från styrelsearbete och företagsledande befattningar de senaste 20 åren, samt erfarenhet av olje- och naturgasindustri i USA och Ryssland. Magnus Stuart har flera uppdrag som styrelseledamot och ordförande, bland annat i LightLab Sweden AB (Publ.) och som extern VD i Selena Oil & Gas Holding AB (Publ.).

Stockholm, 2015-03-19

För ytterligare information, kontakta gärna:
Fredrik Crafoord
Styrelseordförande i Ginger Oil AB
Tel: +46 708 14 26 50
E-mail: fredrikcrafoord@hotmail.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-03-19.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, Wyoming och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är noterat på Nasdaq OMX First North (GOIL), med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

gingeroil_press_150319.pdf