Förslag till utdelning i Mangold

Styrelsen i Mangold AB föreslår att årsstämman beslutar om utdelning enligt följande:

Utdelning lämnas med 9 kronor per aktier. Återstående disponibla vinstmedel balanseras i ny räkning. Styrelsens yttrande enligt 18 kap. 4§ aktiebolagslagen kommer att hållas tillgängligt hos bolaget senast 14 dagar före stämman.

Stockholm, 2015-03-23

Styrelsen i Mangold AB

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mangold Pressrelease 2015-03-23.pdf

Om Mangold
Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom sex affärsområden; i) Corporate Finance, ii) Emissionstjänster, iii) Kapitalförvaltning, iv) Market Making, v) Pension- & Kapitalrådgivning samt vi) Värdepappershandel. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant, 08-463 80 00, www.penser.se.

mangold_press_150323.pdf