Ordinær generalforsamling i North Media A/S fredag den 27. marts 2015 - Resumé

Selskabsmeddelelse nr. 03-15

27. marts 2015

Generalforsamlingen blev gennemført i henhold til den udsendte dagsorden.

Ledelsens beretning blev forelagt, og årsrapporten for 2014 blev godkendt.

Økonomidirektør Kåre Stausø Wigh konstaterede, at 2014 blev året, hvor NejTak+ slog igennem. Med NejTak+ har koncernen udviklet et nyskabende produkt, som giver forbrugeren mulighed for selv at vælge, hvilke tilbudsaviser de ønsker leveret.

Koncernomsætningen blev på 1.074 mio. kr. i 2014, hvilket var på niveau med 2013. Koncernens resultat af ordinær primær drift før særlige poster i 2014 blev på 55,2 mio. kr. mod et resultat på 57,6 mio. kr. i 2013.

I ledelsens beretning tilkendegav Kåre Stausø Wigh, at resultatet for 2014 blev som forventet ved årets start og i lyset af markedsbetingelserne tilfredsstillende. I 2015 forventes et koncern EBIT før særlige poster på mellem -20 mio. kr. og + 5 mio. kr.

Koncernens nettorentebærende indestående udgjorde 67,6 mio. kr. pr. 31. december 2014. Det repræsenterer en forbedring på 79,2 mio. kr. i forhold til ultimo 2013, hvor den nettorentebærende gæld udgjorde 11,6 mio. kr.

Det er bestyrelsens og direktionens opfattelse, at koncernen har en solid balance og et stærkt kapitalberedskab, der sikrer og understøtter den langsigtede udvikling af forretningen. Et stærkt kapitalberedskab anses for at være et væsentligt konkurrenceparameter.

Kåre Stausø Wigh bemærkede, at det var baggrunden for, at bestyrelsen ikke indstillede til generalforsamlingen, at der udbetales udbytte for regnskabsåret 2014. Endvidere bemærkedes, at det uændret er bestyrelsens mål og forventning at opnå en indtjeningsmæssig styrke, der kan danne grundlag for udbetaling af udbytte som årligt tilbagevendende.

Generalforsamlingen meddelte bestyrelse og direktion decharge samt godkendte det i årsrapporten indeholdte forslag til disponering af årets resultat, herunder bestyrelsens indstilling om, at der ikke udbetales udbytte.

Bestyrelsens forslag, om vedtagelse af bemyndigelse til bestyrelsen til at lade selskabet løbende erhverve egne aktier med en samlet nominel værdi op til 15% af selskabskapitalen, blev vedtaget. Erhvervelsen af egne aktier skal ske til den på købstidspunktet gældende børskurs, idet børskursen dog kan fraviges med indtil 5% i op- eller nedadgående retning. Bemyndigelsen er gældende i 5 år indtil den 26. marts 2020.

Til bestyrelsen genvalgtes Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede og Ulrik Holsted-Sandgreen. Bestyrelsen består herefter af Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede og Ulrik Holsted-Sandgreen.

Umiddelbart efter afholdelsen af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Richard Bunck som formand og Peter Rasztar som næstformand.

Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev, som foreslået af bestyrelsen, genvalgt.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Lars Nymann Andersen, der kan kontaktes på telefon 40 36 26 30.

North Media A/S

Richard Bunck