Ginger Oil tidigarelägger årsstämman 2015

Styrelsen i Ginger Oil AB har beslutat att tidigarelägga Årsstämma för 2015 till den 11 maj 2015. Tidigare har Bolaget i sin finansiella kalender angivit tidpunkten för Årsstämman till den 20 maj 2015.

Styrelsen har också beslutat att flytta fram publicering av rapportering för Första Kvartalet 2015 till den 30 april från tidigare angiven tidpunkt den 23 april.

I konsekvens med ovan kommer Bolaget att offentligöra sin Årsredovisning för 2014, jämte Bolagsstyrningsrapport och Revisionsberättelse, fredagen den 24 april.

Styrelsens detaljerade förslag till beslut vid Årsstämman 2015 offentliggörs den 24 april.

Stockholm, 2015-04-01

För ytterligare information, kontakta gärna

Magnus Stuart
Verkställande Direktör i Ginger Oil AB
Tel: +46 706 211 350
E-mail: magnus.stuart@chieftain.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-04-01.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, Arkansas, Wyoming och i Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

Bolaget är noterat på NASDAQ First North (GOIL), med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

gingeroil_press_150401.pdf