Auriga forventer at gennemføre salget af Cheminova A/S midt i april

Auriga Industries A/S, Harboøre, Danmark, 2015-04-02 11:07 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 3/2015

2. april 2015

Auriga forventer at gennemføre salget af Cheminova A/S midt i april

Mandag den 8. september 2014 indgik Auriga Industries A/S (”Auriga”) en betinget aktieoverdragelsesaftale med FMC Corporation om salg af Aurigas helejede datterselskab, Cheminova A/S, CVR-nr. 12 76 00 43 (”Cheminova”). Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 12/2014 af 8. september 2014.

Gennemførelse af salget var underlagt sædvanlige betingelser, herunder godkendelse fra relevante konkurrencemyndigheder samt godkendelse fra Aurigas aktionærer. Salget blev godkendt på den ekstraordinære generalforsamling den 7. oktober 2014. Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 14/2014 af 7. oktober 2014.

Brasiliens konkurrencemyndigheder (Council for Economic Defence (CADE)), har i dag offentliggjort deres godkendelse af Aurigas salg af Cheminova. Nu begynder den 15-dages venteperiode, som løber fra offentliggørelsen af godkendelsen, førend godkendelsen er endelig og parterne kan gennemføre transaktionen. Alle øvrige konkurrencegodkendelser fra relevante jurisdiktioner er opnået. Salget af Cheminova forventes gennemført midt i april 2015.

Som meddelt den 12. februar 2015, er det fortsat Aurigas intention at udlodde det overskydende provenu til aktionærerne hurtigst muligt efter gennemførelsen af salget.

Besøg vores hjemmeside www.auriga.dk for yderligere information om Auriga.

AURIGA INDUSTRIES A/S

Lene Faurskov