Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland)[1], 9 april 2015

Omzet stijgt 29,8% naar € 117,8 miljoen
Sterke organische omzetgroei van 16,8%

In het eerste kwartaal van 2015 stijgt de geconsolideerde omzet van Fagron met 29,8% (22,5% tegen constante wisselkoersen) naar 117,8 miljoen euro. De organische omzetgroei bedraagt 16,8% (10,2% tegen constante wisselkoersen).

Omzet (x 1.000 euro) Q1 2015 Q1 2014 Totale groei Totale groei CER Org. groei Org. groei CER
Fagron 114.952 88.274 30,2% 23,1% 16,8% 10,5%
HL Technology 2.848 2.494 14,2% 0,1% 14,2% 0,1%
Totaal 117.800 90.768 29,8% 22,5% 16,8% 10,2%

CER = constant exchange rates (constante wisselkoersen)

Ger van Jeveren, CEO van Fagron: "Fagron is 2015 uitstekend begonnen met een omzetgroei van 29,8% en een organische omzetgroei van 16,8%. Door de continue strategische focus op het optimaliseren en innoveren van magistrale bereidingen is de omzet in elk segment van ons business model toegenomen: Fagron Compounding Services, Fagron Trademarks en Fagron Compounding Essentials. Fagron's sterke organische groei is vooral het resultaat van hogere volumes bij Fagron Compounding Services, voor zowel steriele als niet-steriele bereidingen. In juni 2015 zal de nieuwe Fagron Antibiotica bereidingsfaciliteit in Nederland operationeel zijn. Vanuit deze faciliteit zullen, op aanvraag van ziekenhuizen, klinieken, thuiszorg en gezondheidscentra, zeer specifieke bereidingen op basis van cefalosporinen en beta-lactam antibiotica worden gemaakt voor intraveneuze behandelingen en profylaxe. De omzetgroei in Fagron Trademarks is het resultaat van de succesvolle introductie van nieuwe concepten, vehicles en formuleringen. Hiermee zijn artsen en apothekers nog beter in staat om hun patiënten farmaceutische zorg op maat te bieden. In 2015 zal Fagron haar wereldwijde marktleiderschap verder versterken via een actieve buy-and-build strategie en een robuuste organische groei. Wij zien de toekomst, mede door onze goedgevulde R&D-pijplijn van innovaties gericht op het optimaliseren van magistrale bereidingen, vol vertrouwen tegemoet. We bevestigen onze vooruitzichten voor 2015 en verwachten een omzet te realiseren van ten minste 500 miljoen euro[2], met een REBITDA[3]-marge van 26%."

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Fagron NV en Fagron BV.
[2] Op basis van constante wisselkoersen (euro/US dollar 1,250 en euro/Braziliaanse real 3,100).
[3] EBITDA voor niet-recurrent resultaat.

Open onderstaande link voor het persbericht: