Chr. Hansen Holding A/S - Storaktionærmeddelelse fra APG Asset Management N.V.

Hørsholm, 2015-04-14 13:56 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 6/2015

Chr. Hansen Holding A/S har modtaget meddelelse fra APG Asset Management N.V. (APG), Gustav Mahlerplein 3, 1082 MS Amsterdam, Holland, hvoraf det fremgår, at APG den 10. april 2015 har øget sin beholdning af aktier i Chr. Hansen Holding A/S fra 6.424,604 (svarende til 4,87% af aktiekapitalen og stemmerettighederne) til 6.607.974 (svarende til 5,01% af aktiekapitalen og stemmerettighederne).

For yderligere information kontakt venligst:
Anders Mohr Christensen, senior director, Investor Relations
Tlf: +45 4574 7618

Eva Veileborg Hald, Kommunikationschef
Tlf: +45 4574 7474

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2013/14 var EUR 756 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.500 engagerede medarbejdere i 30 lande med hovedproduktionssteder i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 06 2015 DK.pdf