Stendörren avslutar aviserade fastighetsförvärv genom nyemissioner

Stendörren Fastigheter har via bolagsaffär förvärvat fastigheten Vallentuna Olhamra 1:60 med ett underliggande fastighetsvärde om 16 miljoner kronor. Som delbetalning för detta förvärv nyemitterar köparen 70 000 aktier i Stendörren Fastigheter AB av serie B Dessa aktier emitteras i enlighet med det bemyndigande som gavs styrelsen i Stendörren Fastigheter AB (publ) vid extra bolagstämma per 5 november 2014 (enligt tidigare pressmeddelande).

Genom detta förvärv har Stendörren Fastigheter slutfört den serie av förvärv som aviserades i samband med denna bolagstämma. Bemyndigandet som gavs innebar att Stendörren Fastigheter, under loppet av första kvartalet 2015 skulle fullborda ett antal villkorade förvärvsavtal vilka tecknades under oktober och november 2014. Under detta bemyndigande har Stendörren Fastigheter förvärvat totalt 36 fastigheter och tomträtter med en samlad uthyrbar yta om cirka 252 000 kvadratmeter och till ett samlat underliggande fastighetsvärde om 1 877 miljoner kronor. Totalt 9 175 000 B-aktier har emitterats som delbetalning i dessa affärer.

I samband med offentliggörande av Stendörren Fastigheters årsredovisning, fredagen den 24 april, kommer Bolaget kommentera sin löpande intjäningsförmåga inklusive dessa förvärv.

Efter att de nyemitterade aktierna registrerats i Euroclearsystemet är det totala antalet utestående B-aktier i Stendörren Fastigheter AB (publ) 25 119 986 st.

För ytterligare information kontakta

Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager och lätt industri. Stendörren är noterat på First North, Nasdaq Stockholm (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se

Pressmeddelande 20150415.pdf