Utdelning på Ginger Oils Preferensaktier

Styrelsen för Ginger Oil AB (publ.) har beslutat att Bolaget lämnar utdelning på preferensaktie för första kvartalet 2015. Utdelning lämnas med 0,30 kr per preferensaktie.

Avstämningsdag är den 30 april 2015.
Utbetalningsdag 8 maj 2015.

Stockholm, 2015-04-15

För ytterligare information, kontakta gärna:
Magnus Stuart
VD i Ginger Oil AB
Tel: +46 706 211 350
E-mail: magnus.stuart@chieftain.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Gingeroil Pressrelease 2015-04-15.pdf

Om ​Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, Wyoming och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

Bolagets stamaktie och preferensaktie är bägge noterade för publik handel på NASDAQ First North. Ginger Oil samarbetar med Erik Penser Bankaktiebolag som är Bolagets Cerified Adviser.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Ginger Oil AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2015 kl. 08.30.

gingeroil_press_150415.pdf