Delårsrapport för perioden 2015-01-01 - 2015-03-31

Resultat per aktie 14,13 (3,38) kr
Eget kapital per aktie 136,32 (110,70) kr
Tillgångar under förvaltning 13 304 (1 904) mkr

Kommentarer från Verkställande Direktören:
Kvartalet var det bästa kvartalet i Mangold's historia. Vi hade därtill fortsatt god tillväxt i antal nya kunder och tillgångar under förvaltning, som översteg 13 miljarder vid utgången av kvartalet.

Investment Banking (Corporate Finance, Emissionstjänster, och Market Making) har fortsatt växande intäkter från High Yield obligationer och vi har erhållit det första uppdraget på Nasdaq Large Cap. Kapitalförvaltning har haft ett bra kvartal med högre volymer och växande marknadsandel. Uppstarten av affärsområdet Pension- och Kapitalrådgivning har utvecklats enligt plan. Under kvartalet har vi kompletterat produktutbudet och genomfört ett flertal rekryteringar. Värdepappershandel har utvecklats väl och kreditportföljen uppgår till knappt 60 mkr vid utgången av kvartalet.

De nya kapitaltäckningsreglerna innebär ökade kapitalkrav de kommande åren för samtliga aktörer. Kapitalkravet förväntas öka därutöver till följd av vår höga tillväxt.

Under rådande marknadsförutsättningar ser vi fortsatt tillväxt och ökade marknadsandelar. Vi kommer under året att fortsätta att utveckla våra produkter och tjänster för att tillgodose kundernas behov.

Kommande rapporttillfällen:
Kvartalsrapport kvartal 2 16 juli 2015
Kvartalsrapport kvartal 3 15 oktober 2015

Rapporten i sin helhet bifogas.

Stockholm den 16 april 2015

Per Åhlgren
Styrelseordförande

Simon Nathanson

Ann-Marie Thörn

Henrik Holm

Marie Friman

Per-Anders Tammerlöv
Verkställande Direktör

Vid frågor:
Per-Anders Tammerlöv, verkställande direktör

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mangold Delarsrapport Q1 2015.pdf

Om Mangold
Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom sex affärsområden; i) Corporate Finance, ii) Emissionstjänster, iii) Kapitalförvaltning, iv) Market Making, v) Pension- och Kapitalrådgivning samt vi) Värdepappershandel. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant, 08-463 80 00, www.penser.se.

Mangold_Delarsrapport _Q1_2015.pdf