Delårsrapport 1. kvartal 2015

Investeringsforeningen SmallCap Danmarks bestyrelse har d.d. behandlet og godkendt delårsrapporten for perioden 1. januar – 31. marts 2015, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Investeringsforeningen realiserede i 1. kvartal et resultat på 14,3 mio. kr., svarende til et afkast på 15,1%. OMXCXC20-indekset, som er foreningens benchmark, steg med 18,3% i den tilsvarende periode.
  • Langt de fleste aktier i porteføljen bidrog positivt til resultatet i 1. kvartal 2015, og afkastet var således bredt funderet. De 5 største positive bidragsydere var ØK, der har skiftet navn Santa Fe Group (3,9 mio. kr.), Alm. Brand (2,0 mio. kr.), BoConcept (1,7 mio. kr.), Bang & Olufsen (1,5 mio. kr.) og Össur (0,9 mio. kr.). Samlet bidrog de pågældende investeringer med 10,0 mio. kr.
  • De 3 største negative bidragsydere i kvartalet var DLH (-1,1 mio. kr.), BE Group (-1,1 mio. kr.) og Liqtech (-0,6 mio. kr.). Samlet tegnede de pågældende aktier sig for et tab på 2,8 mio. kr.
  • Medlemmernes formue pr. 31. marts 2015 var på 108,7 mio. kr., svarende til en indre værdi på 10.467 kr. pr. bevis.
  • Michael West Hybholt fratræder medio 2015, hvorved Investeringsteamet reduceres fra 3 til 2 personer.
  • Der er efter regnskabsperiodens udløb rejst tiltale mod foreningen for tre tilfælde af kursmanipulation. Bestyrelsen afviser, at foreningen har begået kursmanipulation og afventer, at sagen indbringes for retten. Der henvises til særskilt meddelelse herom af 17. april 2015.
  • Investeringsforeningen SmallCap Danmark forventer uændret et positivt aktiemarked og et positivt afkast og resultat for 2015.

Investeringsforeningen SmallCap Danmark

Niels Roth Christian Reinholdt