FONDSBØRSMEDDELELSE NR. 04-2015

Svendborg, 2015-04-21 09:44 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

SELSKABSMEDDELELSE NR. 04-2015

Ændring til indkaldelse til ordinær generalforsamling i Scandinavian Brake Systems A/S (CVR-nr. 32774210)

I tilknytning til selskabsmeddelelse nr. 03-2015 af 25. marts 2015 med indkaldelse til selskabets ordinære generalforsamling den 24. april 2015 meddeler bestyrelsen, at den foreslår nyvalg af Tim T. Albertsen på selskabets ordinære generalforsamling.

Tim T. Albertsen er Deputy Group CEO i ALD International og tillige medlem af bestyrelsen i Kjaer Group A/S, Svendborg. Kandidaten anses for uafhængig i henhold til anbefalinger for god selskabsledelse.

Bestyrelsen foreslår som tidligere meddelt genvalg af Tage Reinert, Lars Radoor Sørensen og Peter Eriksen Jensen. To førstnævnte kandidater anses for uafhængige i henhold til anbefalinger for god selskabsledelse. Sidstnævnte kandidat anses ikke for uafhængig som følge af sit ledelseshverv i hovedaktionærselskabet Stiholt Holding A/S.

For en beskrivelse af kandidaternes kompetencer og ledelseshverv henvises til selskabets hjemmeside www.sbs.dk

Tage Reinert

Bestyrelsesformand

For yderligere oplysninger kontakt Tage Reinert, mobil +45 4090 7099, e-mail: tage.reinert@icloud.com