Årsredovisning 2014 finns nu tillgänglig

North Chemical AB:s (publ.) årsredovisning för verksamhetsåret 2014 finns nu tillgänglig för nedladdning och/eller beställning på www.northchemical.se.

Informationen är sådan som North Chemical AB ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande onsdagen den 22 april 2015.

Rörvik den 22 april 2015

North Chemical AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stig Norberg, CEO, 0708-25 14 00, stig.norberg@northchemical.se
Tomas Jönsson, CFO, 0737-73 46 02, tomas.jonsson@northchemical.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
North Chemical Pressmeddelande 2015-04-22.pdf
North Chemical Arsredovisning 2014.pdf

Om North Chemical
North Chemical är en nordiskt verksam kemteknisk koncern med egen produktion i Rörvik och Alingsås. North Chemicals affärområde Fordon & Industri utvecklar, producerar och marknadsför rengörings- och underhållsprodukter för bl.a. industri, fordonstvätt, klotter, livsmedel, hygien etc. under egna varumärken som Snowclean och Strovels. Affärsområdet Private Label tillverkar tvätt- och rengöringsprodukter i både flytande-, pulver- och tablettform för fordon, industri och hem. Affärsområdets produkter och produktserier marknadsförs under kundernas egna varumärken. Affärsområdet Marine & Export producerar och marknadsför rengörings- och underhållsprodukter till den marina fartygsmarknaden i världen under varumärket Marisol. North Chemical har cirka 60 anställda och bolagets produkter säljs på cirka 15 marknader. Huvudkontoret ligger i Rörvik och ytterligare kontor finns i Alingsås, Kristianstad och Polen. North Chemical-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, First North, och handlas under kortnamnet NOCH. Bolagets certified adviser är Redeye AB. För ytterligare info se www.northchemical.se

North_Chemical_Pressmeddelande_2015-04-22.pdf North_Chemical_Arsredovisning_2014.pdf