Årsredovisning 2014 och handlingar inför Årsstämman 2015

Ginger Oil AB (publ) publicerar idag Årsredovisning för 2014 jämte Bolagsstyrningsrapport och Revisionsberättelse. Handlingarna finns från och med dagens datum tillgänglig på Bolagets hemsida www.gingeroil.se.

Styrelsen i Ginger Oil AB publicerar fullständiga förslag till beslut vid Årsstämman för 2015, som hålls den 11 maj 2015. Handlingar är tillgängliga på Bolagets hemsida www.gingeroil.se under "Finansiell Information" - rubrik "Bolagsstyrning" - flik "Bolagsstämmor".

Redovisningshandlingar och revisionsberättelser och fullständiga förslag till beslut hålls tillgängliga på Bolagets kontor, c/o Advokatfirman Oebergs, Sveavägen 17, 18 tr, 111 57 Stockholm samt på Bolagets hemsida fr.o.m. fredagen 24 april 2015 och skickas ut till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress.

Styrelsen har beslutat att flytta fram publicering av Bolagets rapportering för Första Kvartalet 2015 till den 11 maj 2015. Tidigare angiven tidpunkt var den 30 april.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Ginger Oil AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 april 2015 kl. 13.00.

Stockholm, 2015-04-24

För ytterligare information, kontakta gärna:
Magnus Stuart
Verkställande Direktör i Ginger Oil AB
Tel: +46 706 211 350
E-mail: magnus.stuart@chieftain.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-04-24.pdf
Ginger Oil Arsredovisning 2014.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, Arkansas, Wyoming och i Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är noterat på NASDAQ First North (GOIL), med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-04-24.pdf Ginger_Oil_Arsredovisning_2014.pdf