FLSmidth indgår aftale om afslutning af drift- og vedligeholdelseskontrakter i Nigeria

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 07-2015, 6. maj 2015

I november 2013 underskrev FLSmidth en række kontrakter med den nigerianske cementproducent Dangote Cement PLC på drift og vedligeholdelse af produktionslinjer på selskabets Ibese og Obajana cementfabrikker i Nigeria for en periode på fem år (se selskabsmeddelelse nr. 27-2013, 4. november 2013).

Som en konsekvens af ændrede markedsforhold er Dangote Cement og FLSmidth blevet enige om at afslutte drift- og vedligeholdelsessamarbejdet på de to fabrikker.

Ophøret af drift- og vedligeholdelseskontrakterne vil ikke have nogen indvirkning på FLSmidth koncernens finansielle forventninger for 2015. Demobiliseringen i Nigeria vil dog have en negativ indvirkning på EBITA i Customer Services-divisionen i det første kvartal af 2015 på DKK -73 mio. Derudover er ordrebeholdningen blevet reduceret med DKK 671 mio. ved udgangen af første kvartal 2015 som en konsekvens af aftalen.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til adm. koncernchef Thomas Schulz, FLSmidth & Co. A/S på tlf. 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen

Group Communications & Investor Relations