Kommuniké från årsstämma i Precio Systemutveckling

Årsstämma i Precio Systemutveckling AB (publ), listat på NASDAQ First North Premier, den 7 maj 2015.

- Beslöts att till aktieägarna utdela 0,75 kronor per aktie innebärande ett totalt utdelningsbelopp om 6 206 791 kronor. Avstämningsdag för utdelningen beslöts till den 11 maj 2015 varvid utdelningsbeloppet beräknas utsändas från Euroclear Sweden AB den 15 maj 2015.

- Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningar för moderbolaget och koncernen, beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet och beslutade om disposition av fria reserver enligt styrelsens förslag.

- Omval av styrelseledamöterna Bengt-Åke Älgevik, Claes Ruthberg, Patrik Salén och Kjell Sandin. Nyval av styrelseledamoten Katarina Åkerman. Katarina Åkerman är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Hon har varit verksam inom IT-industrin under mer än 25 år och innehar för närvarande positionen som VP and Head of Group Technology IT på TeliaSonera.

- Bengt-Åke Älgevik utsågs vid efterföljande konstituerande styrelsesammanträde fortsatt till styrelsens ordförande.

- Styrelsen skall erhålla ett totalt arvode om 450 000 kronor för tiden fram till nästa årsstämma.

- Till valberedning utsågs Kjell Sandin, representerande Midsjörevet AB och Göran Olinder.

- Ändring i § 1 i bolagsordningen innebärande att bolagets namn (firma) ändras från Precio Systemutveckling AB (publ) till Precio Fishbone AB (publ).

- Styrelsen bemyndigades att med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av högst 900.000 aktier av serie B, mot betalning i kontanter, genom apport eller genom kvittning. Detta bemyndigande gäller till nästa årsstämma.

Samtliga stämmobeslut fattades enhälligt.

Stämmoprotokollet kommer att hållas tillgängligt på bolagets hemsida så snart detta är justerat.

Stockholm den 8 maj 2015

Precio Systemutveckling AB (publ)
under namnändring till Precio Fishbone AB (publ)

Christer Johansson