Beslut på Ginger Oil årsstämma den 11 maj 2015

RESULTTARÄKNING OCH BALANSRÄKNING
Stämman fastställde i årsredovisningen och koncernredovisningen intagna resultat-och balansräkningar för räkenskapsåret 2014.
Att överföra resultatet i ny räknings samt besluta om utdelning till preferensaktier.

STYRELSE OCH ARVODEN
Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av fem (5 ) ledamöter. Till styrelseledamöter omvaldes Hans Blixt, samt nyvaldes Carl Henderson, Thomas Brue, Åke Andersson och Tom Pripp. Till styrelsens ordförande valdes Tom Pripp, allt i enlighet med valberedningens förslag. Årsstämman beslutade också i enlighet med valberedningens förslag att arvodet till styrelseledamöter, som ej uppbär lön av företaget, skall utgå med 150.000 kronor till ordförande, och 75.000 kronor vardera, till övriga ledamöter.

RIKTLINJER FÖR ERSÄTTNING TILL LEDANDE BEFATTNINGSHAVARE
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare. Ledande befattningshavare skall ha rätt till fast ersättning, rörlig ersättning, avgiftsbaserad tjänstepension, och andra sedvanliga förmåner.

BESLUT OM ATT BEMYNDIGA STYRELSEN FATTA BESLUT OM NYEMISSION
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om att bemyndiga styrelsen i Ginger Oil att fatta beslut om emission av stamaktier, konvertibler och/eller preferensaktier upp till 400.000 nya aktier och att därmed bolagets stamaktiekapital i samband med nyemission inte överstiger 800.000 kronor.

BESLUT OM TILLSÄTTANDE AV VALBEREDNING
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att Valberedningen skall bestå av ordförande samt en representant för var och en av de till röstetalet fyra största offentliga ägarna vid slutet av tredje kvartalet. Valberedningen skall utföra de uppgifter som från tid till annan följer av Svensk kod för bolagsstyrning.

Stockholm, 2015-05-12

För styrelsens räkning

Åke Andersson
Tel: +46 70 520 4885
E-mail: ake.26226@telia.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Kommunike arsstamma.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
Bolaget är listat på NASDAQ OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.
För information, besök gärna
www.gingeroil.com