Styrelsen har utsett ny VD i Bolaget

Till ny verkställande direktör för Ginger Oil AB(publ) har styrelsen utsetts Åke Andersson. Åke Andersson har tidigare haft uppdraget som Bolagets verkställande direktör.

Magnus Stuart som haft uppdraget som verkställande direktör sedan 16 mars i år, har meddelat den nyvalda styrelsen i Ginger Oil AB, att han inte längre står till förfogande som vd och hänvisar till att han vill ägna sin kapacitet åt andra uppdrag. Magnus Stuart har accepterat att stå till Bolagets förfogande som rådgivare till styrelsen under 2015.

2015-05-18

För ytterligare information, kontakta gärna:
Åke Andersson
Verkställande Direktör i Ginger Oil AB
Tel: +46 (0)705 204 885
E-mail: aandersson@gingeroil.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-05-18.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, Arkansas, Wyoming och i Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är noterat på NASDAQ First North (GOIL), med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Ginger Oil AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 maj 2015 kl. 13.00.

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-05-18.pdf