Tribona AB (publ) har uppfyllt finansieringsförbehållet för tidigare förvärv av logistikfastigheter i Malmö

Lund, Sverige, 2015-05-22 11:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tribona ingick i april ett avtal om att förvärva sju logistikfastigheter i Malmö med ett sammanlagt fastighetsvärde om ca 257 mkr. Förvärvet var villkorat av ett finansieringsförbehåll som Tribona nu meddelat säljaren är uppfyllt då bolaget ingått avtal om lånefinansiering avseende delar av förvärvet. Resterande del av finansieringen sker genom befintliga likvida medel.

Tillträde och betalning är planerat att ske den 1 juni för fem av fastigheterna medan övriga två kommer att tillträdas och betalas efter färdigställande i juli respektive november.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Per Johansson, VD: +46 708 17 1363, e-post: per.johansson@tribona.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Tribona AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2015-05-22 kl. 11:30.

TRIBONA I KORTHET
Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 29 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 688 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

Tribona AB (publ) finansieringsförbehållet uppfyllt för tidigare förvärv av logistikfastigheter i Malmö.pdf