RAMIRENT ALOITTAA NOSTIMIEN VUOKRAAMISEN MAANLAAJUISESTI STATOILIN KANSSA NORJASSA

Lehdistötiedote Ramirent Oyj 1.6.2015 klo 11.00

Vantaa, Suomi, 2015-06-01 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent AS ja Statoil ASA ovat allekirjoittaneet maanlaajuisen puitesopimuksen, minkä mukaan Ramirent toimittaa nostimia Statoilin mantereella ja merellä oleville laitoksille Norjassa. Sopimus on nelivuotinen ja sille on kahden vuoden jatko-optio. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

“Olemme erittäin iloisia Statoilin osoittamasta luottamuksesta valita Ramirent maanlaajuiseksi nostinvuokraajakseen,” sanoo Ramirent Norjan toimitusjohtaja, Øyvind Emblem. “Sopimus on tärkeä merkkipaalu Ramirent Norjan kasvustrategiassa, jossa olemme sitoutuneita kasvamaan öljy- ja kaasuteollisuuden sektorilla.”

Ramirent laajentaa tällä sopimuksella tarjontaansa öljy- ja kaasuteollisuuden sektorilla. Aiemmin Ramirent on tarjonnut sektorille pääasiassa korkealaatuisia väliaikaisia toimitiloja toimisto- ja majoitustiloiksi.

Ramirentin nostimia käytetään Statoilin laitoksilla muutos- ja ylläpitotöihin. Tyypillisesti koko jalostamo/laitos suljetaan 8–10 viikon huoltoseisokin ajaksi ja nostimia tarvitaan eri puolilla laitosta vuokrausajan vaihdellessa 1 päivästä aina 12 kuukauteen.

Huhtikuussa 2015, Ramirent avasi uuden toimipisteen länsirannikolla Sotrassa palvellakseen paremmin toimittajien ja alihankkijoiden tarpeita, jotka työskentelevät merellä porauslautoilla ja huoltoprojekteissa. Sotran toimipiste erikoistuu räätälöityihin ratkaisuihin palveluyrityksille öljyteollisuudessa. “Statoilin sopimus vahvistaa käsitystämme, että räätälöidyille ratkaisuillemme on kysyntää.“

“Olemme ylpeitä voidessamme kehittää pitkäaikaista kumppanuutta Statoilin kanssa. Ramirentin ammattilaiset ovat valmiita vastaamaan Statoilin korkeisiin laatu- ja turvallisuusvaatimuksiin kaikilla tasoilla jokaisessa toimipisteessä Norjan länsirannikolla aina Stavangerista Hammerfestiin,” sanoo Emblem.

Yhteyshenkilö Ramirentissä:
Øyvind Emblem, toimitusjohtaja, Ramirent Norja, matkapuhelin: +47 95 75 11 88, oyvind.emblem@ramirent.no

RAMIRENT – MORE THAN MACHINES. Olemme johtava konevuokrauskonserni, joka yhdistää parhaat koneet, palvelut ja osaamisen vuokrausratkaisuiksi jotka yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakentamista, teollisuutta, palvelusektoria, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent keskittyy Itämeren alueen markkinoilla Pohjoismaihin sekä Keski- ja Itä-Eurooppaan. Ramirent on markkinajohtaja seitsemässä maassa yhtiön kymmenestä toimintamaasta. Vuonna 2014 konsernin liikevaihto oli 614 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 600 työntekijää 301 toimipaikassa 10 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsinki Oy:ssä.

JAKELU: NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com