RAMIRENT HYVÄKSYTTY YK:N GLOPAL COMPACT -ALOITTEESEEN

Ramirent Oyj Lehdistötiedote 3.6.2015 klo 9.00

Vantaa, Suomi, 2015-06-03 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent Oyj on hyväksytty Yhdistyneiden kansakuntien (YK) Global Compact
-aloitteen (UNGC) yritysjäseneksi. Aloitteen allekirjoittaminen vahvistaa Ramirentin sitoutumista vastuulliseen ja kestävän kehityksen mukaiseen toimintaan.

"YK:n Global Compact on erinomainen yhteinen viitekehys, jonka arvoja Ramirent kunnioittaa ja haluaa edistää jokapäiväisessä toiminnassamme. Liittyminen YK:n aloitteeseen on näin luonnollinen jatko tavoitteillemme ja toimenpiteillemme kestävän vuokrauspalveluiden kehittämiseksi", kertoo Ramirent Oyj:n toimitusjohtaja Magnus Rosén.

Global Compact on Yhdistyneiden kansakuntien käynnistämä maailman suurin vapaaehtoinen yhteiskunta- ja yritysvastuualoite. Siihen osallistuu yli 12 000 yritys- ja muuta jäsentä yli 145 maasta. Aloitteen  jäsenet ovat sitoutuneet vapaaehtoisesti edistämään liiketoiminnassaan kymmentä kansainvälisesti tunnustettua periaatetta, jotka koskevat ihmisoikeuksia, työntekijöiden oikeuksia, ympäristön suojelua ja korruption vastustamista.

Lue lisää Yhdistyneiden kansakuntien Global Compactista osoitteessa http://www.unglobalcompact.org/

Lisätietoja:
Franciska Janzon, SVP, markkinointi, viestintä ja sijoittajasuhteet
puh. 020 750 2859, franciska.janzon@ramirent.com

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com

RAMIRENT – MORE THAN MACHINES. Olemme johtava konevuokrauskonserni, joka yhdistää parhaat koneet, palvelut ja osaamisen vuokrausratkaisuiksi jotka yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakentamista, teollisuutta, palvelusektoria, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent keskittyy Itämeren alueen markkinoilla Pohjoismaihin sekä Keski- ja Itä-Eurooppaan. Ramirent on markkinajohtaja seitsemässä maassa yhtiön kymmenestä toimintamaasta. Vuonna 2014 konsernin liikevaihto oli 614 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 600 työntekijää 301 toimipaikassa 10 maassa. Ramirent on listattu NASDAQ Helsinki Oy:ssä.