Distributionsaftale med Coop tabt til Post Danmark fra 1. januar 2016

Den 15. juni 2015

Selskabsmeddelelse nr. 05-15

FK Distribution og Coop har forhandlet om en forlængelse af aftalen om omdeling af tilbudsaviserne for Kvickly, Fakta, Superbrugsen, Irma og DagliBrugsen.

På trods af store underskud på det ikke befordringspligtige område fortsætter Post Danmark med at tilbyde kunderne meget lave priser.

Dette har medført, at FK Distribution har tabt Coop som kunde, og fra 1. januar 2016 overtager Post Danmark omdelingsopgaven fra FK Distribution.

Adm. direktør på FK Distribution Mads Dahl Andersen udtaler: ”Det er naturligvis ærgerligt, at vi mister en mangeårig kunde, men vi fortsætter uændret med at udvikle på den succes, som vi allerede har opnået med NejTak+ og MineTilbud.dk. Vi er overbeviste om, at det er vores produktpallette, der giver forbrugerne og detailhandlen det bedste tilbudsmarked.

Tabet af Coop som kunde må isoleret set forventes at påvirke indtjeningen negativt i North Media A/S fra 2016. Forventningerne til North Media A/S’ omsætning og EBIT i 2016 offentliggøres i forbindelse med Årsrapporten for 2015.

Yderligere oplysninger kan fås hos FK Distributions adm. direktør Mads Dahl Andersen, mobil 20 42 09 85.

North Media A/S

Lars Nymann Andersen