BTS Group AB tecknar avtal värt ca SEK 2,7 miljoner med ett världsledande företag inom kraft- och automationsteknik

Stockholm, Sverige, 2015-06-17 12:49 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

– BTS Group AB (publ), ett världsledande företag inom implementering av strategiskt förändringsarbete har tecknat ett avtal med ett världsledande företag inom kraft- och automationsteknik. BTS har blivit engagerade för att utveckla och leverera ett globalt ledarskapsprogram. Inledningsvis omfattar avtalet utveckling av programmet och när det väl är förankrat genomförs ett pilotprojekt i september 2015. Projektet är planerat som en global leverans under de kommande åren med start under 2016 och kan förväntas generera intäkter på ca SEK 20 miljoner under projektets livslängd.

Projektet som levereras som en serie av program syftar till att effektivisera genomförandet av företagets nya strategi med särskilt fokus på nödvändiga förändringar i ledarskapet för att nå önskade affärsresultat. Projektet kommer att levereras globalt och årligen omfatta fler än 500 av bolagets seniora chefer.

“Vi välkomnar detta världsledande bolag till den växande skaran av BTS kunder och är samtidigt stolta att man valt oss som partner i ett så pass strategiskt viktigt initiativ. Att förse dem med nödvändiga verktyg och processer för att nå uppsatta mål är kärnan i vad vi inom BTS erbjuder marknaden”, kommenterade BTS VD Henrik Ekelund.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                           +46-8-5870 7002

Mobil                       +46-768-966 300

E-post                     thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS är världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, BTS levererar lösningar som stöder uppdragsgivarnas förändrings- och förbättringsprocesser med målet att öka effektiviteten, accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap, samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 400 kvalificerade medarbetare på 32 kontor i 22 länder på alla sex kontinenter.

BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive fler än 30 av världens 100 största bolag som t.ex. AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, H.J. Heinz Company, Microsoft, HP, Sony, Twitter och Unilever. BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

BTS Group AB omsatte 781,5 MSEK under 2014.

För mer information om BTS besök os på: http://www.bts.com

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

150617_BTS Pressrelease power and automation_FINAL_SWE.pdf