Nordjyske Bank A/S gennemfører fortegningsemission

IKKE TIL OFFENTLIGGØRELSE I USA, CANADA, AUSTRALIEN, JAPAN OG SCHWEIZ ELLER NOGEN ANDEN JURISDIKTION, HVOR FREMSÆTTELSE AF UDBUDDET VILLE UDGØRE EN OVERTRÆDELSE AF LOVGIVNINGEN I DEN PÅGÆLDENDE JURISDIKTION

Nordjyske Bank A/S ("Nordjyske Bank") offentliggør hermed, at Nordjyske Banks udbud af 6.121.505 stk. udbudte aktier a nominelt 10 kr., tegnet til en fast kurs på 115 kr. pr. udbudt aktie, er blevet gennemført, og at kapitalforhøjelsen er blevet registreret i Erhvervsstyrelsen.

Nordjyske Banks bruttoprovenu fra fortegningsemissionen svarer til ca. 704,0 mio. kr. og nettoprovenuet udgør ca. 684,0 mio. kr. De nye aktier har samme rettigheder som Nordjyske Banks eksisterende aktier.

Efter kapitalforhøjelsen på 6.121.505 stk. udbudte aktier a nominelt 10 kr. udgør Nordjyske Banks aktiekapital  nominelt 183.645.150 kr., bestående af 18.364.515 aktier a nominelt 10 kr.

De udbudte aktier forventes optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S tirsdag den 30. juni 2015 i ISIN-koden for Nordjyske Banks eksisterende aktier (ISIN-kode DK0060034353).

Yderligere oplysninger

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan ske til adm. direktør Claus Andersen på telefon nr. +45 6161 4504.

Mads Hvolby
formand for bestyrelsen
Hans Jørgen Kaptain
viceformand for bestyrelsen
Claus Andersen
adm. direktør

Vigtig meddelelse:

Denne meddelelse er en orientering til Nordjyske Banks aktionærer og er ikke et tilbud eller opfordring til tegning eller køb af tegningsretter eller aktier i Nordjyske Bank. Enhver beslutning om at købe eller erhverve værdipapirer i forbindelse med aktieudbuddet skal træffes uafhængigt af denne meddelelse og udelukkende på grundlag af de oplysninger, der er indeholdt i prospektet samt eventuelle ændringer og tillæg hertil.

De oplysninger, der er indeholdt i denne meddelelse, er kun til baggrundsinformation og foregiver ikke at være fyldestgørende eller fuldstændige. Investorer kan ikke henholde sig til oplysningerne i denne meddelelse eller til deres nøjagtighed eller fuldstændighed med henblik på noget formål.

Denne selskabsmeddelelse indeholder visse fremadrettede udsagn. Sådanne fremadrettede udsagn er baseret på oplysninger, antagelser og vurderinger, som Nordjyske Bank finder rimelige. De er forbundet med en række risici og usikkerheder, herunder forhold, som endnu ikke er Nordjyske Bank bekendt, eller som Nordjyske Bank ikke på nuværende tidspunkt anser som væsentlige, og der kan ikke gives sikkerhed for, at forventede begivenheder vil indtræffe, eller at de anførte mål faktisk vil blive nået.

De i meddelelsen nævnte værdipapirer må ikke sælges i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, anmodning om tilbud eller salg ville være ulovlig uden forudgående registrering, dispensation fra registreringskravet eller forbehold i henhold til værdipapirlovgivningen i denne jurisdiktion. Investorer må hverken acceptere tilbud om at købe eller erhverve de værdipapirer, der er nævnt i dette dokument, medmindre dette sker på grundlag af oplysninger, der er indeholdt i det af Nordjyske Bank offentliggjorte prospekt eller udbudsmateriale.

35.2015 Meddelelse om gennemførelse af fortegningsemission.pdf