IXONOS - SAMI PAIHONEN IXONOSIN UUDEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI, MUUTOKSIA JOHTORYHMÄÄN

Helsinki, Suomi, 2015-07-01 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          01.07.2011 klo 09:00

SAMI PAIHONEN IXONOSIN UUDEKSI TOIMITUSJOHTAJAKSI, MUUTOKSIA JOHTORYHMÄÄN

Ixonos Oyj:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.7.2015 alkaen on nimitetty Sami Paihonen. Tuleva toimitusjohtaja toimii tällä hetkellä Ixonosin San Franciscossa toimivan Ixonos Design -yksikön johtajana ja USA:n markkinoiden liiketoiminnasta vastaavana johtajana. Paihonen on Ixonos Oyj:n johtoryhmän jäsen.

Sami Paihonen seuraa tehtävässään Esa Harjua, joka eroaa tehtävästään omasta pyynnöstään. Harju jatkaa yhtiössä neuvonantajan roolissa elokuun 2015 loppuun asti.

Paihonen on vuodesta 2013 vastannut Ixonosin Design-liiketoiminnasta sekä yhtiön liiketoiminnan  kehittämisestä USA:ssa. Hänellä on laaja kokemus designia ja teknologiaa innovatiivisesti yhdistävän liiketoiminnan strategisesta johtamisesta, digitaalisen transformaation hankkeista ja digitaalisten palvelujen kehittämisestä globaalisti merkittäville asiakasyrityksille eri segmenteissä. Paihonen on aloittanut Ixonosilla vuonna 2010. Ennen Ixonos-uraansa Paihonen toimi Samsungin älypuhelimen käyttäjäkokemuksen suunnittelusta vastaavana johtajana. Nokia-uraa Paihosella on takanaan 10 vuotta, toimien useissa Nokia-puhelinten suunnittelutehtävissä.

”Kiitän Esa Harjua yhtiön vahvasta johtamisesta sekä yhtiön hyväksi tehdystä työstä Ixonosin muutoksen eteen. Sami Paihosen kansainvälinen tausta ja kokemus designin ja teknologian yhdistämisestä sekä digitaalisten palvelujen konseptoinnista tukevat erinomaisesti selkeytettyä strategiaamme, joka mahdollistaa myös johtamisen ja operatiivisen toiminnan selkeyttämisen ja keventää yhtiön hallintoa.”, kiteyttää hallituksen puheenjohtaja Paul Ehrnrooth.

Yhtiö supistaa johtoryhmänsä kolmeen jäseneen selkeyttääkseen ja tehostaakseen johtamistaan. Paihonen saa työparikseen vahvan teknologia- ja asiakasrajapintatuntemuksen omaavan Teppo Kuisman, joka nousee varatoimitusjohtajaksi. Kuisma toimii tällä hetkellä myynti- ja markkinointijohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä. Kuisma on aloittanut Ixonoksella vuonna 2007 ja on vaikuttanut Ixonoksessa keskeisissä rooleissa myynnissä, markkinoinnissa ja yksikönjohtajana. Yhtiön nykyisistä johtoryhmän jäsenistä myyntijohtaja Marko Tiesmäki ja teknologiakehitysjohtaja Bo Lönnqvist jättävät yhtiön omasta pyynnöstään.

Johtoryhmässä jatkaa lisäksi yhtiön hallituksen jäsen ja väliaikainen CFO Pekka Pylkäs siihen asti, kunnes uusi valittava CFO aloittaa tehtävässä.

Ixonos Oyj

Lisätietoja:

Sami Paihonen, CEO +1 408 620 0030 (San Francisco time zone);

Teppo Kuisma, EVP  +358 50 5814075

IXONOS

Influential digital presence is crucial for any business. We at Ixonos evolve the way digital services are designed and deployed.  Our design driven thinking defies conventions. It´s all about user experience that differentiates your brand from the others. Whatever industry you represent – we help you digitalize your services or capture the benefits of the industrial internet. Make your customer experience stand out of the crowd.

We unite design and technology to beautiful stories never seen before.

www.ixonos.com

Jakelu: