Presentation av Rezidors resultat för andra kvartalet 2015 samt webbsändning

Rezidor Hotel Group publicerar sin kvartalsrapport för andra kvartalet 2015 torsdagen den 23 juli 2015, klockan 07.30. Rapporten presenteras av Rezidors VD och koncernchef Wolfgang M. Neumann tillsammans med vice VD och finansdirektör Knut Kleiven, under en kombinerad webbsändning och telefonkonferens samma dag klockan 10.

För att delta i telefonkonferensen, ring:
Belgien: +32 (0)2 400 68 64
Belgien avgiftsfritt: 0800 580 32
Storbritannien: +44 (0)20 342 719 18
Storbritannien avgiftsfritt: 0800 279 50 04
USA: +1 646 254 33 66
USA avgiftsfritt: 1877 280 23 42
Frankrike: +33 (0)1 767 722 29
Frankrike avgiftsfritt: 0805 631 580
Sverige: 08 506 539 38
Sverige avgiftsfritt: 0200 883 440

Uppge koden: 6030506

För att följa webbsändningen, gå till: www.investor.rezidor.com

För mer information, kontakta:
Christiane Reiter, Senior Director Corporate Communication, Christiane.Reiter@CarlsonRezidor.com
Ann Cassauwers, PA till vice VD och finansdirektören, Ann.Cassauwers@CarlsonRezidor.com

Om Rezidor Hotel Group:
Rezidor Hotel Group är ett av de mest dynamiska hotellföretagen i världen och medlem i Carlson Rezidor Hotel Group. Koncernen har en portfölj med över 430 hotell i drift och under utveckling och med över 95 500 rum i över 75 länder.

Rezidor driver varumärkena Radisson Blu och Park Inn by Radisson i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA), samt lojalitetsprogrammet Club Carlson för återkommande hotellgäster. I början av 2014 lanserade Rezidor tillsammans med Carlson de nya varumärkena Radisson Red (Lifestyle Select) samt Quorvus Collection (lyxsegmentet). Rezidor har ett branschledande program för ansvarsfullt företagande och har utsetts till ett av världens mest etiska företag (World's Most Ethical Companies) av den amerikanska tankesmedjan Ethisphere.

Rezidor är noterat på Stockholmsbörsen sedan november 2006. Carlson, ett privatägt, globalt rese- och hotellföretag baserat i Minneapolis (USA), är majoritetsägare i Rezidor.

Koncernens samordningskontor ligger i Bryssel, Belgien.
www.rezidor.com

Pressmeddelande PDF