St1 Nordic Oy:n Shellin markkinointiyhtiön kaupalle Norjassa kilpailuviranomaisten ehdollinen hyväksyntä

St1 NORDIC YHTIÖTIEDOTE 31.7.2015 KLO 11

Norjan kilpailuviranomaiset ovat tänään hyväksyneet 18.12.2014 sovitun yrityskaupan, jolla St1 Nordic Oy ostaa Shell Exploration and Production Holdings B.V.:ltä Shellin Norjan markkinointiyhtiön Smart Fuel AS:n osakekannan. Yrityskaupan toteutumisen ehtona on, että St1 Nordic luopuu nykyisistä Norjan toiminnoistaan eli omistamastaan St1 Norge AS:stä. Yrityskauppa saataneen päätökseen vuoden viimeisellä neljänneksellä. Myyjän pyynnöstä kauppahintaa ei julkisteta.

Kauppa kasvattaa St1 Nordicin liikevaihtoa noin 1,5 miljardilla eurolla eli konsernin kokonaisliikevaihto nousee lähes 5,5 miljardiin euroon. Kauppa vahvistaa yhtiön pohjoismaista kasvustrategiaa, jonka perustana on vahva asemaverkosto kaikissa toimintamaissa. St1 toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, jossa yhtiöllä on ollut huoltamoliiketoimintaa vuodesta 2009.

St1 Nordic Oy

St1 Nordic keskittyy polttoaineiden markkinointiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin kuten jätepohjaisiin etanolipolttoaineisiin ja teolliseen tuulivoimaan.

St1 Nordicin vuosiliikevaihto kasvoi lähes 4 miljardiin euroon, kun St1 Groupin kaikkien polttoaineiden markkinointitoimintojen siirto St1 Nordicille saatiin päätökseen vuonna 2014. Sisarkonserni St1 Group keskittyy nyt öljynjalostustoimintaan. www.st1.eu

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kim Wiio, St1 Nordic Oy, +358 1055 711