Ginger deltar i två prospekteringsborrningar i augusti

Ginger Oil Company deltar i en högrisk, med hög potential utforskningkälla i södra Alabama. Oljebranschen har varit mycket aktiv de senaste åren inom detta område. Den potentiella storleken på prospektet är flera millioner fat olja, Ginger Oil äger 5% Working Interest (WI) Brunnen bör vara nere och utvärderas under första veckan i augusti.

Det andra prospektet är planerat för augusti och ligger i Lafayette County, Arkansas. Ginger har intressen i tio oljeproducerande brunnar i Countyt. Detta nya prospekt och de producerande brunnarna är resultatet av en 3-D seismiskt program som Ginger inledde 2005. Seismiska data har ombearbetas och som ett resultat har nya borrmöjligheter hittas. Ginger har 9% WI, i detta låg risk prospekt.

2015-07-31

Kontakt:
Åke Andersson CEO Ginger Oil AB
aandersson@gingeroil.com
Telefon 0705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-07-31 Svenska.pdf

Om Ginger Oil AB
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-07-31_Svenska.pdf