Riktad nyemission av stamaktier i Ginger Oil

Styrelsen Ginger Oil AB (publ) meddelar att man med stöd av bemyndigande från årsstämman den 11 maj 2015, beslutat genomföra en riktad nyemission på 400.000 aktier, till en mindre grupp amerikanska investerare.

100.000 aktier är emitterad till 2 privata investerare i USA.

Emissionskursen är satt till SEK 12,75 ( USD 1,5 ) per aktie.

Det totala antalet utestående stamaktier i Ginger Oil AB (publ), kommer efter teckningen av dessa 100.000 aktier att vara 2.008.661 stamaktier.

Vid full teckning av bemyndigandet kommer antalet utestående stamaktier att vara 2.308.661. Nyemissionen medför en utspädning av ca: 12,2% Bolagets aktiekapital och 16,6% av totala röstetalet.

2015-08-21

Åke Andersson VD
Ginger Oil AB

Information lämnas av:
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
+46705204885

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-08-21.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North, med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-08-21.pdf