CRESENSE OY:N YRITYSKAUPPA SAATETTU PÄÄTÖKSEEN

Helsinki, Suomi, 2015-09-03 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ixonos Oyj          Pörssitiedote          03.09.2015 klo 09:00

CRESENSE OY:N YRITYSKAUPPA SAATETTU PÄÄTÖKSEEN

Ixonos Oyj (”Ixonos”) ja Cresense Oy:n osakkeenomistajat ovat 2.9.2015 saattaneet päätökseen 27.8.2015 tiedotetun järjestelyn, jossa Cresense Oy:n liittyy osaksi Ixonos-konsernia.

Järjestelyssä Cresense Oy:n koko osakekanta, lukuun ottamatta sen hallussa olevia omia osakkeitaan, siirtyi Ixonosin omistukseen. Vastikkeena Ixonos antoi suunnatulla osakeannilla (”Osakeanti”) yhteensä 7’142’860 uutta Ixonosin osaketta (”Vastikeosakkeet”) Cresense Oy:n omistajien (”Myyjät”) merkittäväksi. Myyjät ovat merkinneet Osakeannissa merkittäväksi tarjotut Vastikeosakkeet täysimääräisesti ja Ixonosin hallitus on hyväksynyt Myyjien osakemerkinnät.

Vastikeosakkeet edustavat 3,4 prosenttia Ixonosin osakkeista ja äänistä Osakeannin jälkeen. Vastikeosakkeet oikeuttavat Ixonosin mahdollisesti jakamaan täyteen osinkoon ja muuhun varojenjakoon sekä tuottavat muut osakkeenomistajan oikeudet Yhtiössä siitä lähtien, kun Vastikeosakkeet on merkitty kaupparekisteriin ja Ixonosin osakasluetteloon. Konsernin palveluksessa jatkavien Myyjien Vastikeosakkeita koskee kuuden (6) kuukauden ─ kahden (2) vuoden luovutusrajoitukset (”lock-up”) niiden antamisesta lukien. Tiettyjen edellytysten täyttyessä Myyjillä on oikeus yhteensä enintään 350.000 euron määräiseen lisäkauppahintaan. Ixonos voi maksaa mahdollisen lisäkauppahinnan valintansa mukaan joko rahana tai Ixonosin osakkeilla.

IXONOS OYJ

Lisätietoja antaa: