Dom i sag om kursmanipulation

Med henvisning til selskabsmeddelelse nr. 7/2015 og 12/2015 er der dags dato truffet afgørelse ved Københavns Byret i den retssag vedrørende kursmanipulation, som blev anlagt af Anklagemyndigheden mod PARKEN Sport & Entertainment A/S, samt en tidligere bestyrelsesformand, en tidligere administrerende direktør og en nuværende medarbejder hos PARKEN Sport & Entertainment A/S.

PARKEN Sport & Entertainment A/S blev fundet skyldig i overtrædelse af reglerne om handel med egne aktier for så vidt angår 30 af 49 handler og idømt en bøde på kr. 1.000.000,00. Staten afholder 2/3-del af PARKEN Sport & Entertainment A/S’ omkostninger for retssagen.

Den tidligere bestyrelsesformand og den tidligere administrerende direktør blev ligeledes fundet skyldige og idømt henholdsvis 4 måneders og 6 måneders ubetinget fængsel. Den nuværende medarbejder er blevet idømt 30 dages betinget fængsel.

PARKEN Sport & Entertainment A/S vil i de kommende dage analysere indholdet af dommen og præmisserne i samråd med vores advokat, og derefter tage stilling til om dommen skal ankes til Østre Landsret.

Dommen vil, såfremt den ikke ankes, ikke medføre en justering af forventningerne til indeværende års resultat. PARKEN Sport & Entertainment A/S forventer derfor fortsat en omsætning på ca. 1.050 mio. kr. og et resultat før skat på -45 til -55 mio. kr. for 2015.

PARKEN Sport & Entertainment A/S

Bo Rygaard