Cleantech Invest kasvattaa omistajuuttaan nopeasti kasvavassa Nocartissa

Cleantech Invest Oyj

Yhtiötiedote

22. Syyskuuta 2015 klo 9:00 (EET)

Cleantech Invest kasvattaa omistajuuttaan nopeasti kasvavassa Nocartissa

Cleantech Invest on kasvattanut omistustaan Nocart -salkkuyhtiössään 15,5 prosentista 20 prosenttiin.

Nocart toimittaa hajautetun ja uusiutuvan energian tuotantoon tarvittavia keskusyksiköitä. Ne mahdollistavat useiden energiantuotantolähteiden tehokkaan käytön. Nocartin tuotetta voi käyttää sähköntuotantoon niin aurinko- ja tuulienergian kuin biomassan ja pienten vesivoimaloiden kanssa. Sillä voidaan myös kiinnittää energiantuotantolähteet sähköverkkoon tai vaihtoehtoisesti rakentaa täysin verkosta itsenäinen sähköntuotanto. Nocart on järjestelmätoimittaja jonka kokonaistoimituksiin yhdistetään myös muiden yritysten teknologioita.

Yhtiö on onnistunut kasvamaan kannnattavasti. Viime vuonna myynti lähes kolminkertaistui 1 miljoonaan euroon. Tämän vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana Nocart otti tilauksia vastaan 7,4 miljoonan euron arvosta. Toimituksia se tulee 2015 tekemään 4,5 miljoonan euron arvosta.

Alexander Lidgren, Cleantech Investin toimitusjohtaja: "Hajautettu sähköntuotanto on räjähdysmäisesti kasvava ala globaalisti ja Nocartilla on huipputuotteet tämän markkinan ytimeen. He ovat toimittaneet 50 voimalaa ja tekevät  jo nyt positiivista tulosta. Yrityksellä on myös vahva tilauskanta ensi vuodelle, mikä indikoi vahvoja tuloksia myös jatkossa."

Vesa Korhonen, Nocartin toimitusjohtaja: "Toivotamme tervetulleeksi Cleantech Investin kasvavanomistajuuden. Tarjouspohjamme arvo on noin 400 miljoonaa euroa, joten uskomme huomattavaan kasvuun tulevina vuosina."

Lisätietoja:

Alexander Lidgren, toimitusjohtaja

Puh. +46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Cleantech Invest lyhyesti

Cleantech Invest keskittyy puhtaaseen energiaan ja luonnonvarojen tehokkaaseen käyttöön. Yhtiöllä on hajautettu kokonaisuus vähemmistöomistuksia osakkuusyhtiöissä  ja se etsii aktiivisesti uusia pääomakeveitä, skaalautuvia kohdeyrityksiä cleantech-toimialalta. Cleantech Invest sijoittaa alan lupaavimpiin aikaisen vaiheen kasvuyhtiöihin Suomessa, Ruotsissa ja muissa Itämeren maissa. Yhtiön johto on cleantech-sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Invest on myös työ- ja elinkeinoministeriön päätöksellä perustetun Vigo-ohjelman yrityskiihdyttämö.

Lisätietoja: www.cleantechinvest.com

HUG#1953475