Ginger Oil investerar i 3 nya leaser i Edwards County Texas

Ginger Oil har investerat i 3 st leaser om 3.669 acre (ca: 1500 ha ) med en genomsnittlig ägarandel ca 19 %. Projektet har en stor potential som indikerar att bli ett av de största projekten i Gingers historia.

Oljan finns i Paluxy-sanden på mellan 450-600 fots djup och på flera nivåer inom spannet. Paluxy-sanden finns under hela vårt leasade område.

Bolaget följer ett pilotförsök på en grannfastighet, där de beräknar att efter Steam Flood injection nå en produktion av 15-30 fat per dag och källa.

Vi beräknar starta upp våra "Five spot Steam injections" under 4 kvartalet 2015. Med ett positivt utfall kommer Ginger inom det närmaste åren ha ett 50 tal " Five Spot Steam flood" med fyra producerande källor per Five spot, vilket indikerar över 300 producerande källor som utnyttjar 500 acres av totalt 3669 acres. Ginger har även en option på angränsande fastigheter.

2015-09-23

Åke Andersson
VD Ginger Oil AB

Information lämnas av:
Åke Andersson
aandersson@gingeroil.com
+4670520488

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-09-23.pdf

Om Ginger Oil
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North, med Erik Penser Bankaktiebolag som Cerified Adviser.

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-09-23.pdf