Bemyndiganden att emittera nya aktier

Vid extra bolagsstämma i Ginger Oil AB den 9 september 2015 fattades följande beslut.

1. Styrelsen för Ginger Oil AB, bemyndigades att i tillägg till det bemyndigande som lämnades vid årsstämman 2015, under tiden fram till 31 december 2015, vid ett tillfälle, utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om emission av bolagets stamaktier. Bolagets aktiekapital får därigenom högst ökas med 800 000 kr motsvarande högst 400 000 nya aktier.

2. Styrelsen för Ginger Oil AB bemyndigas att i tillägg till bemyndigandet lämnat vid årsstämman 2015 och vid dagens extrastämma, under tiden till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om emission av stamaktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner. Bolagets aktiekapital får därmed 800 000 kr motsvarande högst 400 000 nya aktier.

3. Om ovanstående bemyndiganden utnyttjas skulle bolagets aktiekapital få ökas med 1 600 000 kr motsvarande högst 800 000 aktier.

2015-09-30

Information lämnas av:
Åke Andersson
VD Ginger Oil AB
Tel. 0705204885
e-mail: aandersson@gingeroil.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ginger Oil Pressrelease 2015-09-30.pdf

Om Ginger Oil AB (publ)
Ginger Oil AB (publ) är en USA-baserad olje- och naturgaskoncern inriktad på att bedriva prospektering med syftet att finna nya reserver. Bolaget förvärvar, utvecklar, utvinner och avyttrar olje- och naturgasreserver. Ginger Oil bedriver idag verksamhet i Texas, i Arkansas, och Louisiana. Prospekteringsverksamheten bedrivs från Houston och moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
Bolaget är listat på Nasdaq OMX First North med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Ginger_Oil_Pressrelease_2015-09-30.pdf