LM Group Holding A/S offentliggør prisfastsættelse af EUR 50 millioner NOK -denominerede Grøn Obligation

Selskabsmeddelelse 16/2015

LM Group Holding A/S ("LM Group Holding" og sammen med sine konsoliderede datterselskaber, "LM Wind Power") har prisfastsat den tidligere offentliggjorte udstedelse af en grøn obligation (de "Grønne Obligationer") med en samlet hovedstol på 475.000.000 NOK i form af senior-sikrede obligationer med variabel forrentning med udløb i 2020. LM Group Holding har indgået swap-aftaler dækkende udstedelse i fastforrentet Euro. Den nye Grønne Obligation er omfattet af de samme garantier og sikkerheder, som er etableret til fordel for LM Group Holding's eksisterende sikrede obligationer med udløb i 2019.

De Grønne Obligationer har udløb i oktober 2020 medmindre de er blevet tilbagekøbt tidligere i overensstemmelse med obligationernes vilkår. Rentebetalingerne sker kvartalsvis bagud den 8. januar, 8. april, 8. juli og 8. oktober hvert år, hvor første rentebetaling er den 8. januar 2016. Udbuddet af obligationerne forventes at blive afsluttet den 8. oktober 2015 med forbehold for sædvanlige betingelser.

LM Group Holding har til hensigt at anvende provenuet fra de Grønne Obligationer til helt eller delvist at finansiere LM Wind Powers ekspansion gennem projekter, herunder finansiering af nye fabriksanlæg til produktion af vindmøllevinger; investeringer i eksisterende fabriksanlæg der producerer vindmøllevinger med særligt fokus på implementering af visse fremstillings processer samt opgradering af anlæg og maskiner; potentiel opkøb af virksomheder der udelukkende producerer vindmøllevinger; samt forskning og udvikling med særligt fokus på teknologi, der muliggør udvikling af længere vindmøllevinger.

Om LM Wind Power
LM Wind Power er verdens førende, uafhængige producent af vindmøllevinger med en global produktion der inkluderer 12 fabriksanlæg i Canada, Kina, Danmark, Indien, Polen, Spanien og USA. Selskabet har produceret mere end 175.000 vindmøllevinger siden 1978, hvilket svarer til 70 GW installeret kapacitet og årlige globale besparelser på mere end 120 millioner tons CO2.

For yderligere information kontakt Christopher Oliver Springham, VP, Global Communications & HR, på telefon +31 614814919, eller Lene Mi Ran Kristiansen, Manager, Global Communications, på telefon +45 51388236.

Ansvarsfraskrivelse
Værdipapirerne udbudt af LM Group Holding A/S bliver ikke og har ikke været registreret i henhold til den amerikanske Securities Act af 1933 og kan ikke udbydes eller sælges i USA uden registrering eller nødvendig dispensation.

Denne meddelelse udgør ikke og er ikke en del af et udbud eller opfordring til køb, tegning eller handel med obligationer eller andre værdipapirer i LM Group Holding A/S eller LM Wind Power.