TRIBONA AB (PUBL): Tribonas CFO kommer att lämna bolaget

Lund, Sverige, 2015-10-01 14:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tommy Åstrand, CFO och medlem i Tribonas ledningsgrupp, har sagt upp sig och lämnar sin anställning den 31 januari 2016 efter färdigställande av bokslutskommunikén för 2015. Han har utsetts till CFO för ett annat företag och kommer att börja sin nya tjänst den 1 februari 2016.

– Tommy har varit på Tribona sedan 2011 och har lett flera för bolaget mycket viktiga processer, såsom flytten från Oslo Börs till Nasdaq Stockholm och den stora refinansieringen av bolagets lån 2013. Jag önskar honom lycka till i hans nya tjänst, säger VD Per Johansson.

Tommy Åstrand kommer att ha kvar sina ansvarsområden tills han lämnar bolaget.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Per Johansson, VD: +46 708 17 1363, e-post: per.johansson@tribona.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Tribona AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2015-10-01 kl. 14:15.

TRIBONA I KORTHET
Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 35 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 704 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

TRIBONA AB (PUBL) Tribonas CFO kommer att lämna bolaget.pdf