Fagron ontvangt indications of interest en informeert de markt over de vooruitzichten voor het jaar 2015

Gereglementeerde informatie
Waregem (België)/Rotterdam (Nederland)[1], 2 oktober 2015

Fagron maakt vandaag bekend dat ze benaderd is door verschillende partijen die interesse hebben getoond in een mogelijke acquisitie van alle uitstaande aandelen van Fagron. Hieropvolgend heeft Fagron verkennende gesprekken aangevat.

In overeenstemming met haar wettelijke verplichtingen zal de Raad van Bestuur van Fagron deze indications of interest zorgvuldig evalueren, waarbij rekening wordt gehouden met de belangen van al haar aandeelhouders en andere relevante stakeholders. Fagron heeft J.P. Morgan aangesteld als haar exclusief financieel adviseur met het oog op de evaluatie van de belangstelling van deze partijen. Er is geen zekerheid dat deze besprekingen zullen leiden tot een publiek bod op de aandelen van Fagron.

Fagron kondigt tevens een update aan van haar vooruitzichten voor 2015, welke verdere negatieve ontwikkelingen met betrekking tot de terugbetaling van niet-steriele bereidingen in de Verenigde Staten en de verzwakking van de Braziliaanse Real reflecteert. Fagron verwacht een omzet te realiseren tussen  € 470 en € 480 miljoen[2] met een REBITDA[3] tussen € 105 en € 115 miljoen[4]. Meer details zullen worden verstrekt in de trading update van Fagron met betrekking tot het derde kwartaal van 2015, die wordt gepubliceerd op 9 oktober 2015 om 7:00CET.

Verdere aankondigingen zullen worden gemaakt indien en wanneer de omstandigheden dit vereisen.

In het geval van verschillen tussen de Engelse vertaling en het Nederlandse origineel van dit persbericht, zal de laatste prevaleren.

Profiel Fagron
Fagron is een wetenschappelijke farmaceutische R&D-onderneming die gericht is op het optimaliseren en innoveren van gepersonaliseerde farmaceutische zorg. Fagron levert Fagron Specialty Pharma Services, Fagron Trademarks en Fagron Essentials aan apotheken, klinieken en ziekenhuizen in 32 landen wereldwijd.

De Belgische vennootschap Fagron NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan Euronext Brussels en Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van Fagron worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Fagron BV. Het hoofdkantoor van Fagron BV is gevestigd in Rotterdam.

Belangrijke informatie met betrekking tot toekomstgerichte verklaringen
Bepaalde verklaringen in dit persbericht kunnen mogelijk als toekomstgericht worden beschouwd. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op huidige verwachtingen, en worden beïnvloed door verschillende risico's en onzekerheden. De Vennootschap kan bijgevolg geen garantie geven dat dergelijke toekomstgerichte verklaringen zich zullen materialiseren en neemt geen verplichting op zich om enige toekomstgerichte verklaring bij te werken of te herzien, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of een andere reden.

Dit persbericht vormt geen aanbod of een uitnodiging voor de verkoop en aankoop van effecten of activa van Fagron in enige jurisdictie.

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Fagron NV en Fagron BV.
[2] Op basis van constante wisselkoersen (euro/US dollar 1,114 en euro/Braziliaanse Real 3,524).
[3] EBITDA voor niet-recurrent resultaat.
[4] Op basis van constante wisselkoersen (euro/US dollar 1,114 en euro/Braziliaanse Real 3,524).

Open onderstaande link voor het persbericht:

Fagron ontvangt indications of interest en informeert de markt ...