Chr. Hansen Holding A/S - Storaktionærmeddelelse fra WCM Investment Management

Hørsholm, 2015-10-02 15:01 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 16/2015

Chr. Hansen Holding A/S har modtaget storaktionærmeddelelse fra WCM Investment Management (WCM), 281 Brooks Street, Laguna Beach, CA 92651, USA, hvoraf det fremgår, at WCM pr. den 1. oktober 2015 har øget sin beholdning af Chr. Hansen Holding A/S aktier fra 6.541.262,5 (svarende til 4,96% af aktiekapitalen og stemmerettighederne) til 7.181.377,5 (svarende til 5,45% af aktiekapitalen og stemmerettighederne).

For yderligere information kontakt venligst:

Anders Mohr Christensen, senior director, Investor Relations
Tlf: +45 4574 7618

Klara Halkjær, Chef for Media Relations
Tlf: +45 4574 7474

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Vores produkter omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2013/14 var EUR 756 mio. Virksomheden er markedsførende inden for alle sine divisioner – Cultures & Enzymes, Health & Nutrition og Natural Colors – og har mere end 2.500 engagerede medarbejdere i 30 lande med hovedproduktionssteder i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 16 2015 DK.pdf