Wifog ökar annonsintäkterna genom lansering av ny annonsplattform i samarbete med Keymobile

Med nya SwipeAd adderar Wifog ytterligare annonsytor på sin plattform. Wifogs användare kommer att kunna att få riktade budskap när de öppnar Wifogs app eller "låser upp" sin telefon och därmed öka sin telefonpott. Med bara en enkel swipe-rörelse kan användarna tacka ja eller nej till ett erbjudande från Wifogs annonsörer. SwipeAds är ett av flera steg för bolaget att öka annonsintäkterna och samtidigt förbättra användarnas möjligheter. Lanseringen sker den 21 oktober.

- SwipeAd kompletterar på ett effektfullt sätt Wifogs övriga annonsytor och skapar ett helt nytt sätt att föra samman annonsörer och konsumenter i vardagen. Lanseringen är ett viktigt steg för oss att ytterligare förstärka vår position som publisher och innovatör, säger Martin Litborn, Business Development Director Wifog.

Sveriges snabbast växande mobila annonsnätverk Keymobile blir huvudleverantör på de nya ytorna.
- Wifog har en unik plattform och en stark position. Deras användare uppskattar bevisligen möjligheten att själva kunna styra sin reklamkonsumtion. De tekniska styrningsmöjligheterna i kombination med imponerande trafik och spännande annonsplaceringar gör att vi ser fram emot samarbetet, säger Thomas Asserholt, vVD och partneransvarig på Keymobile.

- Vi strävar alltid efter att ge våra användare nya möjligheter att komma åt sitt konsumentvärde och minska sin telefonräkning. Vi är övertygade om att SwipeAd blir ett uppskattat tillskott då det är ett enkelt och lekfullt sätt att ta emot reklambudskap på, säger Ali Saghai, Head of Operations Wifog.

Stockholm 2015-10-16

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jesper Henrysson, CFO Wifog Holding AB (publ)
E-post: ir@wifog.com
Hemsida: http://investor.wifog.com.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Wifog Pressrelease 2015-10-16.pdf

Kort information om Wifog Holding AB (publ)
Wifogs affärsidé är att erbjuda mobilsurf, telefoni- och sms-tjänster genom ett simkort, som ger abonnenten möjlighet att helt eller delvis finansiera kostnaden för sitt abonnemang genom att konsumera reklam och ta del av erbjudanden från Wifogs partners samt göra marknadsundersökningar. Sedan starten i december 2013 har drygt 200 000 personer registrerat sitt intresse och företaget har idag drygt 55 000 aktiva användare. Bolaget är noterat på Nasdaq First North och Mangold Fondkommision är Certified Adviser, tel. +46 8 5030 1550.

Wifog_Pressrelease_2015-10-16.pdf