CP Kelco Mengumumkan Hasrat untuk Membina Kilang Biogam Baharu di Amerika Utara


ATLANTA, Nov. 21, 2015 (GLOBE NEWSWIRE) -- CP Kelco, pengeluar global yang terkemuka bagi penyelesaian hidrokoloid, hari ini mengumumkan hasratnya untuk membina kilang pembuatan moden baharu di Amerika Utara untuk gam gellan dan gam xanthan khusus.

"Memandangkan peningkatan yang berterusan dalam permintaan global untuk gam gellan dan gam xanthan khusus di semua pasaran serantau, pelaburan dalam kemudahan pengeluaran baharu menunjukkan komitmen kami untuk menjadi pembekal yang mampan dan inovasi utama produk-produk berprestasi tinggi ini dalam jangka masa panjang," kata Don Rubright, Presiden CP Kelco.

CP Kelco menghasilkan gam gellan dan gam xanthan khusus untuk digunakan dalam pelbagai jenis makanan, minuman dan aplikasi lain di kedua-dua ekonomi maju dan pasaran yang baru muncul.  

Mengenai CP Kelco

Berpangkalan di Atlanta, Georgia, Amerika Syarikat, dan sebahagian daripada J.M. Huber Corporation, CP Kelco adalah pengeluar utama hidrokoloid khusus dengan pejabat dan kemudahan di seluruh dunia. Menampilkan pelbagai pilihan penyelesaian hidrokoloid dan berkhidmat di lebih 100 buah negara, CP Kelco menggerakkan keupayaannya untuk membawa konsep dan idea kepada produk dunia sebenar dalam pelbagai aplikasi. Keistimewaan bahan-bahan syarikat menyentuh pelbagai jenis aplikasi industri, pengguna dan produk isi rumah, disesuaikan untuk memenuhi keperluan pengguna serantau. Barisan produk utama adalah Gam Gellan, Pektin, Gam Selulosa, Gam Diutan, Gam Xanthan, Karagenan dan Pekatan Protein Wei Mikrozarahan, serta biopolimer unik lain. Lawati www.cpkelco.com untuk maklumat lanjut.

HUBUNGI:
Michele Cacdac-Jones
Pengarah Komunikasi 
Pejabat: +1 678 247 7149
michele.cacdac-jones@cpkelco.com