Delårsrapport for Arkil Holding A/S for 3. kvartal 2015

Bestyrelsen for Arkil Holding A/S har i dag behandlet og godkendt koncernens delårsrapport for perioden 1. januar til 30. september 2015.

Hovedpunkter

• Omsætningen i 3. kvartal 2015 blev 946,8 mio. kr. mod 897,4 mio. kr. sidste år, svarende til en vækst på 5,5%.
    • Resultatet før skat udgør i 3. kvartal 2015 34,5 mio. kr. mod 58,4 mio. kr. sidste år.
    • Koncernens omsætning for de første 9 måneder af året blev 2.420,5 mio. kr. mod 2.071,5 mio. kr. sidste år, svarende til en vækst på 16,8%.
    • Koncernens resultat før skat udgør for de første 9 måneder af året 38,5 mio. kr. mod 43,1 mio. kr. sidste år. Resultatet før skat er positivt påvirket af en værdiregulering i Tyskland og negativt påvirket af enkelte totalentrepriser i Danmark, som er yderligere nedskrevet i 3. kvartal.

Forventninger til 2015

• Koncernens omsætning for 2015 forventes realiseret i niveauet 3.300 mio. kr.
    • Resultatet for 2015 før skat forventes som udmeldt i fondsbørsmeddelelsen af 9. november 2015 at udgøre 40-60 mio. kr.

Jesper Arkil, administrerende direktør, udtaler:

"3. kvartal er præget af de tre isolerede, sjællandske broprojekter, som har måttet nedskrives og som inklusive hensættelser har påvirket resultatet negativt med 31,2 mio. kr. Projekterne følges op med henblik på korrigerende handlinger i forretningsområdet, samt med henblik på et retsligt efterspil på den del af omkostningerne, der ikke skyldes Arkils egne forhold. Koncernens øvrige forretningsområder udvikler sig samlet set positivt, med stigende aktivitet og indtjening, såvel i Danmark som i udlandet."

Eventuelle spørgsmål kan rettes til administrerende direktør Jesper Arkil på tlf. 73225050.

Haderslev den 25. november 2015

Arkil Holding A/S